Anbefalte innlegg

Dama har vært ute på glattisen med A3'n sin og brukt en snøfond med et gjerde bak som støtpute. Ble noen stygge riper som vi har tenkt på å fikse siden snøen gikk bort, men halve jobben er jo ofte å komme i gang..

 

Noen som har tips på hvordan denne skaden enklest kan fikses ?? Tenkte på å dekke til panser, sideskjerm/dekk, grill, og kjøpe en spray boks å kjøre på.... Er ikke dype riper man kjennes godt når man tar hånden over. Lurer kanskje på jeg burde pusse litt på det først. Trenger jeg noen form for grunning og klar lakk på toppen ?? Eller er dette noe jeg burde la fagfolk ta seg av....

 

Alle tips mottas med takk!!

 

a3-02.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg ville ha prøvd en enkel rubbing, evt maskinpollering på det først. (Litt våtsliping med 2000 papir er også mulig) Men hvis det må relakkeres er det best å la fagfolk ta seg av det. Ikke lett å få pent på egenhånd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å få bra med sprayboks hvertfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg anntar det er Lichtsilber-Met. farge på bilen. LY7W. Det er en vanskelig å arbeide med generelt, veldig lett for å få skygger/skjoller. Og sølvfarge + sprayboks gjør seg sjeldent bra sammen ettersom en sprayboks fyller mye mer i midten sammenlignet med ute på kanten. I tilegg må du ha klarlakk utenpå der igjen og det vil bli en grov overgang mellom gammel klarlakk og ny klarlakk hvis du ikke får flekket ut med tynner.

Prøv det som Stian foreslår, våtslip med 2000 til ripene er borte. Du trenger ikke grunning da. Hvis du ikke har kommet gjennom klarlakken kan du rubbe og polere det opp til å bli pent. (Du ser om du har kommet gjennom klarlakken ved at sølvfargen blir mørkere.) Bruker du grov rubbing bør du ikke legge for mye trykk på. Lett for å rubbe opp nye riper da. Hvis alt ser ut til å gå til Blokksberg tror jeg snittprisen på en utflekking ligger på rundt 1.500 kr. som "butikkpris", hvis du ikke kjenner noen som er drevne i sitt fag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.