Audi A4 - 2007 mod - Senking

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå fått min nye Audi :-)

Det er en A4 2,0tdi quattro Avant.

Har satt på 8,5 19" RS6 felger. 235x35s19

Den har orginalt S-Line understell, men jeg synes alikevel at den er litt for høy - særlig foran.

Lurer derfor på å få den senket litt til. Tenkte bare å bytte fjærer.

Har fått tilbud om to sett. et 40mm i fra HR og et i fra Weitec (35mm?).

Er det noen som har erfaringer med disse? Ønsker ikke at bilen skal bli for lav heller.

Synes denne f.eks er litt for lav selv om den bare skal være senket 40mm:

http://download.audi4ever.at/fdb/pics/4017_7a412333bfe2c97165593b7d23b0f910.jpg

Vet at justerbart sikkert er tingen, men jeg ønsker som sagt bare å senke litt og hadde håpet på at jeg ikke trengte å bytte dempere...

Takker for tips.

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror den bilen i linken er mer senket enn 40 mm. Er ikke det originalt s-line understellet allerede senket med 30 mm da? Så jeg tror ikke 40 mm blir så mye mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ca 20 på orginalt S-Line, men er også irritert over at den er høyere forran en bak. et 40/20 senkesett hadde vært perfekt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ikke ut til at det pr. i dag finnes noen senkefjærer som senker mer foran enn bak. Alternativet blir jo da justerbart. Bilen min er ganske grei på høyden bak, men for høy foran...

Synes også at den bilen på bildet virker senket mer enn 40mm.

Er det noen som har erfaring med 40mm fjærene fra i HR?

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørte 40mm fjærer fra hr på 99 turbo quattron min og de likte jeg veldig godt, kanskje litt i stiveste klaget men fornøyd med senken men mest opptimale ville vært 40/30 siden de er litt lavere bak,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk på forumet på senkeskåler så finner du tråden min!

Skal monter det på in i løpet av uka håper jeg, og det er akkurqat det lille som skal til!

Har så og si tilsvarende bil som deg, og jeg har ikke lyst og bytte fjærer engang i og med at jeg er sykt fornøyd med både komfort og veiholdning på det!

Jørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan senkeskåler har du kjøpt?

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.