Instrument i midkonsoll. Audi 80 B4

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi 80 B4 2,0. Jeg vil montere de 3 ekstra instrumentene nederst på midtkonsollen som er orginalt bla. til S2 og sport utgaver.

Da lurer jeg på om det er noen givere og ledninger i bilen orginalt som skal kobles til disse målerene eller må jeg legge opp dette selv?

Om jeg må gjøre det selv så lurer jeg på en smart plass hvor jeg kan kjøpe givere som passer til en OK pris?

Takk for svar!

Mvh Eirik Øygarden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er slik som det var hos meg er strøm med kabel, plugg og alt lagt opp, men sensorer må du legge opp selv. Dette er en egen plugg med kun to poler, en til oljetrykk og oljetemp. Selve sensoren jordes i blokka. Føler for oljetemp har du sannsynligvis , hos meg står denne helt fremst, underst på blokka, vet ikke hvordan det er på firermotorer. Den ser ut som toppen på en tennplugg.

Oljetrykk har du neppe om du ikke har instrumenter fra før, men de har denne på møller. Hva den koster aner jeg ikke, da jeg fikk tak i den brukt. Det du må ha er en kombinert bryter og oljetrykksgiver, altså med to utganger. Den ene går til instrumentet, den andre går til nåla. Du har sannsynligvis to oljetrykksbrytere fra før av, en av de erstatter du med den nye som har to utganger. Sett den orginale pluggen på den utgangen som det er bryter på, så legger du opp en ny kabel til ekstrainstrumentet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, takk for svar :)

Har sett litt på det og jeg fant ikke strømtilførsel, men det er greit å legge opp selv.

Er oljetemperaturføleren nede ved oljefilteret/oljepumpa?

Hvor monterte du oljetrykksføleren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så litt til på det, og de to giverene på oljefilterbrakketen er vel følere for for høyt og for lavt oljetrykk og ikke temperaturgivere?

Men syns det var litt rart, for drog av ledningene til begge to og ingen alarm gikk i bilen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.