#1 Skrevet Mai 8, 2007 Kom kjørende i 50-sone, ser bil parkert på høyre side av veien, hus med hage, gjerde og åpen port på venstre side. Sjåfør går over vegen fra porten til bilen, jeg girer ned for å kjøre sakte forbi, da kommer det en diger kalv av ei bikkje ut fra garden og smeller inn i fronten på 80`n. Bråbremser og stopper etter 7-8 meter, løper ut og ser bikkja ligge og vri seg og skrike og blø fra munnen, matmor og -far kommer løpende og tar med seg bikkja og forsvinner. Ser på bilen, der gummien har løsnet fra støtfangeren på venstre side, lykta er trykt litt innover og frontspoileren har sprukket på venstre side. Kontaktet hundeeier dagen etter og fortalte hva som hadde skjedd med bilen. Hun lovet å kontakte forsikringsselskapet sitt for å sjekke hva de dekket. Ringte meg nærmest triumferende etter helgen og fortalte at her måtte nok den enkelte dekke sine egne skader. Noen tusen i utgifter der også, selvfølgelig! Hva i h... er vitsen med båndtvang, når folk ikke respekterer det og sørger for at de store bikkjekalvene deres ikke kan løpe ut i vegen? Er de ikke glade i dyra sine når de ikke kan passe bedre på dem? Tenker de ikke på hvilke konsekvenser det kan få, eller er det bare å få seg ei ny bikkje gjennom forsikringsselskapet? Hvoran det gikk med bikkja, lurer du på? Veterinæren måtte sy noen sting i den venstre baklabben! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 8, 2007 Tenk om det hadde vårt en liten unge! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 8, 2007 tror jeg vile forlaget noe av dem som er eier av hunden like vel jeg. det er dems ansvar, og holde hunden der den skal være. har du prate med forsikring selskape dit oppi dette kan hende dem kan hjelpe deg. du har i vertfall betalt dem for og hjelpe deg med såne saker. gi gjerne en tilbake melding vis du kotakter dem om hva dem sa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 8, 2007 Da får du sikkert høre at du skal stoppe på to tredjedels oversiktig strekning osv blant annet saumfare grøfta for farer som ligger på lur. Men uansett går an og prøve seg for å se om det kommer noen vei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 8, 2007 Snakket med en i Gjensidige samme kveld, han sa at siden jeg bare har delkasko, dekker ikke de noen ting. Hadde jeg hatt full kasko, ville jeg fått erstattet alt, uten bonustap. Skal kontakte kundekonsulenten når jeg får anledning til det. Selvfølgelig hadde det vært max krise hvis det hadde vært en liten unge, den ungen finnes dog ikke som klarer å løpe i den farten som hunden kom med! Jeg vet ikke hva maxfarten på en Berner Sennen er, men junior på 16 som var med, rakk ikke å registrere noen ting før det smalt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 8, 2007 jeg mente dem skule hjelpe deg mere til og få eier av hunden til og betale noe. ikke at forsikringe din skule dekke det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 8, 2007 når de får seg ny hund eller reparert den de har så kjør over den igjen når sjansen byr seg, og si her får vi dekke hverandres skader. Stygt skrevet men kan sikkert friste en og annen syk mann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 8, 2007 hmmm . kansje man må monter kufanger på a6 så man slipper dette da hehehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 8, 2007 når de får seg ny hund eller reparert den de har . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 8, 2007 jeg mente dem skule hjelpe deg mere til og få eier av hunden til og betale noe. ikke at forsikringe din skule dekke det. Ja, jeg skal spørre dem om de kan gjøre noe for å få hundeeierene til å betale, vil gjerne også høre om andre på forumet har vært borti noe lignende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 8, 2007 Hadde dette vært meg og min hund så hadde jeg lagt meg flat. men de har rett når de sier at den enkelte må dekke skadene sine selv. dessverre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 8, 2007 hva med å anmelde de for brudd på båndtvangen, bare sånn som takk for hjelpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 8, 2007 Mener bestemt du har krav på å få dette dekket så sant du anmelder hunde eieren... Naboen vår fikk ivertfall dekket skadene i en tillsvarende situasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 8, 2007 Da bør jeg vel ta en prat med lensmannen i morgen og høre hva han sier, ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 9, 2007 Fått snakka med lensmann eller?? Spent på utfallet av denne saken.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 9, 2007 Var hos lensmannen på Lena i ettermiddag, de anbefaler å ta saken gjennom forliksrådet, for å komme raskere frem til en minnelig løsning, så da kontakter de rådet først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 13, 2007 hvordan går det??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 14, 2007 Forliksrådet har vel sendt brev til hundeeieren idag, jeg får kopi av brevet, så får vi se om det blir et møte og en løsning innen 14 dager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 14, 2007 Om du har full kasko som det nevnes over her, så går vel en sånn "hund" under kategorien "villt dyr" og da skal vel forsikringa dekke alt uten bonustap... usikker på hvordan det med delkasko... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 6, 2007 hvordan gikk det ?? hendt noe i saken ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 6, 2007 Hei! Skal til megling tirsdag til uka, så får vi se hva det blir til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...