#1 Skrevet Mai 9, 2007 Hei folkens ... Lurer litt på hva som gjøres på de forskjellige servicene som 12 mnd. el. 15" km og 30" km og 60" og 120" som jeg mener skal være de fokjellige intervallene. Min A4 1,8 T 98 mod. (AEB) har nå gått ca. 173" km og det ble tatt service på 130" og med bytte av reg.reim, det skal også ha blitt tatt en enklerer service for ca. 1 års tid siden. Jeg regner med jeg nå skal ha en 1 års service pluss 30" servicen. Men som sagt hva blir sjekket ut og byttet på de forskjellige serivcene. Har ikke servicehefte på min bil. På forhånd takk for alle svar. MVH Rune Sørensen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 9, 2007 Sjekkes iallefall for lekkasjer og synlige skader her og der, mansjetter osv. Sjekker også kjølevæske, om den ikke skal byttes. Samme med bremsevæske, byttes hvert 2. år mener jeg å huske. Sjekker bremsebelegget. Sjekker at alle nivåer av væsker er rett. Sjekker for slark osv, slik som på PPK. Leser vel ut feilkoder på hver hovedservice mener jeg å huske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 9, 2007 Skiftes tennplugger (på longlife-service)? Sorry hvis jeg hijacker tråden din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 9, 2007 Plugger varierer. noen har 30k intervall, mens 1.8t APU har 60k intervall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 9, 2007 det går bra Stig... ja pluggene.. når skal dem byttes på min bil? hver 30" el. 60" ? bremseveske og kjøleveske er grei men hva annet skal gjøres og når ?? er det ingen som vet hva som er på sjekklista til Audi på de forskjellige servicene? Hadde tenkt å gjøre noe selv og sette bort resten, da hadde det vært fint å vite hva som skal gjøres slik at jeg kan sette bort det som jeg ikke fikser selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 28, 2007 Må bremsevæsken _byttes_, eller holder det bare å etterfylle slik at nivået holder seg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 28, 2007 Det er viktig å skifte bremsevæske da denne er hygroskopisk og blander seg med vann over tid noe som fører til at kokepunktet blir lavere jo mer vann som blandes inn og jo lettere koker den ved varme bremser. Bremsevæsketanken trenger aldri å etterfylles da mengden bremsevæske i systemet alltid er konstant, Den bremsevæska som er blandet med vann og må skiftes ligger i slangene helt ute ved bremsene. Hvis du har lavt bremsevæskenivå i tanken din har du slitte skiver/klosser og da er stemplene så langt ute at anlegget trenger mere væske. Det er veldig irriterende når kunder selv har etterfylt bremsevæske, kommer på service med utslitt belegg, så når du klemmer calipperstempelet tilbake renner bremsevæsken over og ned i motorrommet og på gulvet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...