#1 Skrevet Mai 9, 2007 Var en kar som feilsøkte på A4'en for en god stund siden, og han sa at dieselpumpa var justert "for langt tilbake". Når denne skal justeres, er det noe Møller bør ta seg av, eller er det like greit å slenge den innom Mekonomen eller noe? Blei feilsøkt etter at jeg chippet den, når jeg gir gir en del gass kommer det MYE sort røyk.. Er det dyrt å få den justert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 9, 2007 Pumpa fininnstilles/justeres ved å vri hele pumpa mens motoren går, samtidig som man leser av to verdier på et diagnoseapparat. Veit ikke om et uavhengig verksted har muligheten for å sjekke innstilling på denne måten eller om de bare "grovjusterer" pumpa med måleur/dor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 9, 2007 Vil jeg merke noe forskjell på draget hvis den er justert feil? Synes den ikke går som den burde... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 10, 2007 Ja. Sansynligvis hvis den er ganske mye feiljustert. I tillegg kan den bli vond å starte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 10, 2007 Den starter lett som bare det, så det er ikke noe problem.. Men synes den går MYE dårligere enn andre biler jeg har prøvd med samme motor og chip (TS).. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 10, 2007 Det her blir mest gjetning da, siden jeg ikke har så mye peil, men på bensinmotorer justerer man jo fram tenninga så mye man kan uten å få tenningsbank, for å få ut mer effekt av motoren. Når du drar tenninga tilbake, får du mindre effekt. Vil det ikke da bli på samme måten med diesel - at når pumpa ligger etter så tenner den seinere og dermed utvikler betydelig mindre effekt? Min var feiljustert motsatt vei, og det førte til at den gikk i nødmodus ved over "så-og-så-mye" pådrag. Vet ikke om den går i nødmodus når feilen er andre veien, men tipper det vil påvirke effekten mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 10, 2007 Var en kar som feilsøkte på A4'en for en god stund siden, og han sa at dieselpumpa var justert "for langt tilbake". Når denne skal justeres, er det noe Møller bør ta seg av, eller er det like greit å slenge den innom Mekonomen eller noe? Blei feilsøkt etter at jeg chippet den, når jeg gir gir en del gass kommer det MYE sort røyk.. Er det dyrt å få den justert? Som Ole Gunnar sier : her var det mye gjettning. Jobb nr 1 = bestem deg om du vil: La andre gjøre dette alt 1 eller gjøre det selv alt 2 alt 1: Finn det verkstedet som faktisk fikser saken (sure penger å få besked etter 3 uker at de ikke fikser det) IKKE gå til Møller med chippe problem bruk heller en annerkjent tuner, betal for diagnosen og be om: no cure no pay alt 2 : Skaff deg VAG-COM og en brukbar PC gå til , og bruk endel kvelder på tdi club her må du søke etter ting som IQ , login code, hammer mod mm Går du for alt 1 setter du lit til andre , lang tid uten bil og (muligens) ingen garanti for at de fikser bilen Går du for alt 2 fins det ingen snarvei regn med mye luring og 1000kr (uorginal) - 3000kr(orginal) for vag-com kabel og pc har du kansje, Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 10, 2007 Er mye mulig du vil merke en del forskjell ved å få stilt pumpa 100% riktig, men det kan jo også hende at LMM på bilen din er gåen. Noen du kan få låne en av og teste kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 11, 2007 LMM'en min er gåen, det veit jeg 100% sikkert, men den gikk like dårlig før den tok kvelden også Får vel kjøpe ny når økonomien tilser det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...