#1 Skrevet Mai 9, 2007 Hei.. Har nettopp fått på senkesett på bilen, så den skal på 4 hjuls kontroll over helga. På en slik kontroll er det vel spissing bl.a som blir sjekket. Det jeg lurer på er om de også tar seg av høydejustering på senkesettet slik at alle 4 hjul er riktig i henhold til papirene til senkesettet, eller om jeg må justere det selv? På forhånd takk RB 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 9, 2007 På en hjulstillingskontroll er det bare hjulvinkelene som blir stillt inn riktig. Dersom du vil ha dem til å justere høyden på senkesettet ditt må du nok betale for dette utenom. Dersom du vil ha bilen helt perfekt satt opp, får du noen til å sette bilen din på vekter og justere senkesettet slik at det er samme vekt på hver side. Thomas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 9, 2007 er ikke så mange av di vanlig merkeverkstedene som har "corner vekting" så dem tar bare plain kontrol med justering.... der jeg jobber tar vi vektig, høyde justeringer og alt... men er langt fra Gjøvik da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 9, 2007 Hvordan er det generelt når verksteder tar firhjulskontrol på senka biler? Lurer på dette for jeg hadde kontroll på min i fjor og den sliter skeivt bake enda. Har dei ikke tatt høyde for at den er senka? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 9, 2007 som oftest så justerer dem kun spissing.. men på senka biler får man sjeldent inn Camber.. og er camber veldig negativ så vil den slite innerkant uansett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 10, 2007 Takk for svar... Har justert slik at det er likt på begge sider foran og bak nå... Ble en del justeringsturer på meg i går. Målte fra senter på felgen til skjermkanten, og hvis det skiller noe er det snakk om så lite et det ikke er synlig med målebånd. Målte både før og etter jeg tok en kjøretur. Kjørte noen km på en litt dumpete vei så fjøringa måtte jobbe litt, målte når bilen sto på hjula i garasjen. Tenkte likevel jeg skulle høre med Møller på Gjøvik om de sjekker senkinga, bilen står litt for høyt nå i forhold til det som står i papirene til senkesettet... RB 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 10, 2007 greit du har nå sikkert en pen og "perfekt" høyde utseende messig.. men settes denne på vekter vil du nok måtte justere for å få dette bra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 10, 2007 Hvordan er det generelt når verksteder tar firhjulskontrol på senka biler? Lurer på dette for jeg hadde kontroll på min i fjor og den sliter skeivt bake enda. Har dei ikke tatt høyde for at den er senka? Sett bilen på et rett sted, og skru på camber staget bak til du har hjulet så og si helt i lodd.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 10, 2007 Hadde min på 4 hjuls kontroll etter senking, Bestilte time på Møller Hvam og ba om hjulvinkler lik sportsundrstell, De hadde ingen problem med det og pris på 2300nok syns jeg var ok tatt i betrakning at det er Quattro med potensielt sett 3 vinkler x 4 hjul. Har kjørt med dette i mer enn 1 år og det funker bra med normal dekkslitasje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...