vurdere å lakkrulle 100 min

Anbefalte innlegg

nei da lure ikke på dette lenger men hehe men bare kom med innspill for det

 

har begynt og lure på om jeg skal kjøpe bengalakk og rulle 100 min blå. har hatt noe lakk rust rundt om kring. så må små lakkere den. og den er veldig falme i lakken noe steder. gjør det vel bilig med dette men blir det bra?? har en kopis som rulla en caddy den ble bra

noen som har bilder eller erfaring med dette?? synspunkt??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For all del, en 92/93 2,8q er vel mer verdt enn at du vil ødelegge utseende med bengalakk? Tipper det koster deg mer i verdifall enn kostnad ved å hellakkere bilen. Undersøker du litt så får du sikkert noen til å lakke bilen "svart" for deg også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm kansje mye tror du at dem tar for det da?? har lurt på og få sett den inn på en lakk skole men dem sier den kansje blir stående en stund da. ps det er itte 2.8q bare 2,8 avant. er vel egetlig ikke mange bilen av den i norge tru jeg. er i tvil om den ble solgt her i norge. min og en del aqndre er tatt inn fra tyskland. hørt at den ikke ble solgt uten q i norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er verdt ventinga vil jeg tro ja :) På skolene så vil fagkyndige gå over arbeidet i etterkant og rette opp igjen eventuelle feil. Men for all del, kjør på med bengalakk om du vil, men hva gjør du da om det blir elendig og du ikke får solgt bilen? Husk at hvermansen må betale "vanvittige" summer ved lakking av bil, og har da et enormt forhandlingskort hva gjelder pris når du en gang skal selge bilen...

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når den blir solg blir det sikker til spiker tenker jeg. hihi. nei vet itte helt bare høre litt rundt jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hel-lakkerte gti'n min utvendigt fon noen år siden.Tok grunnarbeidet selv, da det stort sett var snakk om å matte ned og legge på fyller og pusse denne. Fargen er Black Magic (....sort farge det da..... :rolleye: )

 

Betalte 5000,- inkl grunning, lakk og klarlakk......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Benga og rull blir knall fint, sett igang. Send bilder av resultatet da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vist du har planer om å holde bilen din ren så bør du IKKE (les: IKKE !!!!!) bruke bengalakk !!!

benga blir ikke så hard som billakk så det kan være vanskelig å få den helt ren !

pent lang i fra, men langt i fra pent !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har tilgang til et stykke plen e.l. så kan du lakke bilen selv, men et ganske bra resultat.

Du kjøper deg bare en kompressor og en lakksprøyte fra Biltema, så kjøper du deg skikkelig lakk, TopGun på BF kan kanskje skaffe deg lakk billigere enn ditt lokale verksted.

Så setter du hele bilen inn i noe alà et Partytelt, fortelt på en campingvogn etc så peiser du på..

 

Vil kanskje koste 5000.-, og da har du fortsatt tilgang på en kompressor og en lakksprøyte..

Er du usikker på lakkeringsferdighetene dine så finner du deg en gammel skjerm eller panser som du kan øve deg litt på.

 

Nå som våren er her så er det helt greit å lakke ute, tørker senere enn i lakkboksen da.

 

Hvis du klasjer på Benga så må du være klar over at det ser helt bedritent ut, uansett.

I tillegg er det et mareritt å lakke over senere med skikkelige saker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke regnet med noen ville stemme på mitt forslag og det skjønner jeg godt ;) De forslagene som kom siste her er da ikke så dumme

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lakkerte hele bilen min, uten om tak og panser. kom på 7000,- for alt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil anbefale å ikke lakkere med bengalakk.

Gjorde dette med en golf 2 jeg hadde for et par år siden, og kan love deg at det så ikke bra ut.

Så etterpå fant jeg ut jeg heller skulle lakke den med sprøyte, og da hadde jeg mangen timer med nedpussing, og det var mye arbeid.

Så anbefaler heller at du skaffer deg en kompressor og sprøyte, og kjøper lastebillakk, det er en billig lakk, og holder bra, og kan få mange fine farger. Jeg har eks. lakket en bmw e30 med en svart lastebillakk som heter thief black, og resultatet ble over forventningene:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg og en kompis lakka en gammel bmw 520 inne i en tom parkerings tunnel med lakk bokser. tar litt tid men det er ett ganske billig metode! måtte bruke ca 16 bokser til denne bilen. om du kjøper lakk på europris el mek så skal du jo få ny farge på bilen din for under 1000 kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men fortell litt om bilen da... kansje jeg kjøper den av deg.. hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe tro nok itte det. har koste på den stakars bilen så alt for mye penger di 2 siste åren er vel oppi snart 15 20 k.

og enda så er det noe som magler.

har slått fra meg og rulle den da. men får se hva jeg gjør er jo en mulighet og kjøpe sprøyte.

så vet jeg vel av noen med koprisor. så kansje jeg går får det. og kansje laker listen også hehe vis man får det til og sitte på dem. må vel gjøre dem rent med noe som tar silikon. og bruke en spesiel gruning!!

bare syn bilen ikke er quattro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men er jo klart vis du kommer med en bra slant med penger så kan du jo få den det er anden bil : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan få ekstremt gode resultater med rulle.. Fant et amerikansk forum der det stod en del om dette en gang.. Var snakk om å rulle mange (10-20stk) tynne lag med veldig uttynnet lakk.. Det ble sinnsyke resultater

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Listene og slikt kan du bare lakkere, først matte dem med 500 pussepapir, helst vannslipe, da får du bra resultat, og så vasker du dem først med silikonfjerner, noe du får kjøpt hos de som driver og lakkerer biler, så et par tynne strøk med plastikkgrunning. Så er det bare å lakkere de også.

Men når det gjelder biler de ruller i usa og sånt som det er snakk om, så er det en mulighet og gjøre det også, men da har de spesiell lakk som de tynner ut en god del, og så ruller de mange tynne strøk.

Men etter de så pleier de bruke spesielt utstyr til å vannslipe lakken på hele bilen for å få det fine resultatet, så det kreves litt erfarenhet og bra utstyr for å få det bra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.