Anbefalte innlegg

Skal ha meg nye felger til neste sesong, og vurderer 16 og 17". Hvordan går det med 9x17" ET35, 225/45-17? bilen er senket 30mm.. Vil dette by på noen problemer? Vil det ta borti innerskjerm eller noe?

Og 9x16"... Hva må jeg gå for slags dekkdimensjon da? 205/55-16 som står på nå, men det ville vel blitt det villeste strekket! : eek : Eller bør jeg gå for 7,5x16?

Dette er en B5 Avant vel og merke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du bør gå for 19" ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha meg nye felger til neste sesong, og vurderer 16 og 17". Hvordan går det med 9x17" ET35, 225/45-17? bilen er senket 30mm.. Vil dette by på noen problemer? Vil det ta borti innerskjerm eller noe?

Og 9x16"... Hva må jeg gå for slags dekkdimensjon da? 205/55-16 som står på nå, men det ville vel blitt det villeste strekket! : eek : Eller bør jeg gå for 7,5x16?

Dette er en B5 Avant vel og merke...

9x17 er kult, men med 225/35 17. Med 225/45 vil hjulet se ut som et vanlig 7,5x17 hjul med feil offset.

9x16 er kult med 215/40 16. Med 205/55 16 vil det se ut som du har fått bredda orig.felgene og ikke hadde råd til nye dekk.

18 tom er det minste jeg hadde satset på til Audi A4 fordi du må ned på 40 profil (med rundt 225 dekk) for at hjulet skal bli tøft på bilen. Og 40 profil med 17 tom blir altfor små hjul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 225/45-17 på min å synes ikke det er så galt..

18" minste? bur da vel i et strøk av landet som det ikke er værdens beste vei på kan en si så 18" eller større blir alt for lite med dekk.

da kan en jo heller bruke isolasjonstape: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 225/45-17 på min å synes ikke det er så galt..

18" minste? bur da vel i et strøk av landet som det ikke er værdens beste vei på kan en si så 18" eller større blir alt for lite med dekk.

da kan en jo heller bruke isolasjonstape: haha :

225/40 18 kan man bruke overalt i landet med 35-40mm senkefjærer. Har man dårligere vei enn det, så får man beholde 195/65 15 ;) 265/25 20 er isolasjonstape, ikke 225/40...:evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9x17 er kult, men med 225/35 17. Med 225/45 vil hjulet se ut som et vanlig 7,5x17 hjul med feil offset.

9x16 er kult med 215/40 16. Med 205/55 16 vil det se ut som du har fått bredda orig.felgene og ikke hadde råd til nye dekk.

18 tom er det minste jeg hadde satset på til Audi A4 fordi du må ned på 40 profil (med rundt 225 dekk) for at hjulet skal bli tøft på bilen. Og 40 profil med 17 tom blir altfor små hjul.

Hvordan blir rulleomkretsen med 225/35-17 da? Er ikke ute etter at det KUN skal se kult ut :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan felginteressen din er, men tror du vil angre hvis du "bare" kjøper 17" til audien din, det ser smått ut på en A4, 17 " fin vinterhjul dim.

Jeg stod mellom 18" og 19" når jeg kjøpte hjul, ville angret som en gud hvis jeg hadde kjøpt 18".

19" er perfekt på nye passat og A4!

Vil også si at komfortmessig er det ikke store forskjellen fra mine 17" vinter til 19" sommer, ihvertfall ikke når bilen har sportsunderstell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vurdert Brock B1 og B5.. Er fortsatt på utkikk etter noe annet, litt breie med kant. Har 18" nå, men grunnet veistandard og det at jeg ikke gidder å bruke en time til jobben på mine Sharif plastikk-felger har jeg lyst å gå ned bittelitt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir rulleomkretsen med 225/35-17 da? Er ikke ute etter at det KUN skal se kult ut :)

225/35 17 er ca 2 tommer for små hjul ift orig.dim eller 225/40 18. Dvs det vil se rart ut enten du senker bilen eller ei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

235/35 19 er kult på A4 Aleksander:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I know, men den dagen dama forvalter penger til 19" får jeg hjerteinfarkt :D (JA, det er faktisk ho som må legge ut for nye rims :) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 8x17 felger med ET35 på A4, og det har god klaring innover, men er helt på håret at det ikke går på utsiden av skjermene både foran og bak, vil vel si det er flush...

Så med mindre du skal bredde skjermene, så kan 9" bredde bli spennende...30mm senk kan jo by på problemer ved at den tar oppi skjermbuen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette blir alt for liten rulleomkrets..

225/45-17 er akkurat riktig slik som orginalt.

mine felger stikker akkurat kant i kant med skjermen bak... dette er ET35

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette blir alt for liten rulleomkrets..

225/45-17 er akkurat riktig slik som orginalt.

mine felger stikker akkurat kant i kant med skjermen bak... dette er ET35

Visste det var for lite, men ettersom Runar nevnte dimensjone måtte jeg bare spørre :)

Har 225/40-18 på 8" nå, går likt med skjermen.. Så det blir nok 225/45-17 regner jeg med.. Må bare finne en felg jeg liker : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visste det var for lite, men ettersom Runar nevnte dimensjone måtte jeg bare spørre :)

Har 225/40-18 på 8" nå, går likt med skjermen.. Så det blir nok 225/45-17 regner jeg med.. Må bare finne en felg jeg liker : rolleyes

ja er noe med dette å finne riktig felg:)

den blir jo likt med min da som har 17" å er senket 35mm..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan felginteressen din er, men tror du vil angre hvis du "bare" kjøper 17" til audien din, det ser smått ut på en A4, 17 " fin vinterhjul dim.

Jeg angra ikke da jeg kjøpte 17" til min.. Her med 10x17" 245/35/17 og 7x17" 215/40/17.

1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/40-17? "LITT" for lite? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/40-17? "LITT" for lite? :)

Hehe, går fint på 7" det. Men varierer sykt fra dekkmerke til dekkmerke på faktisk størrelse. 215 på et merke, kan ha mer strekk enn et annet merke. Jeg kjører forsåvidt med Toyo Proxes bak og Dunlop SportMaxx forran.

Strekk er uansett viktig:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

205/40-17 er enda mindre : smil :

Ang dekkstrekk og bredde så varierer det MYE fra dekkmerke som Rune sier.. Har 215 dekk på 9,5" felg og er ikke så sinnsyk strekk akkurat.. Men hadde jeg hatt f.eks falken på samme felgen hadde det vært super-strekk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, går fint på 7" det. Men varierer sykt fra dekkmerke til dekkmerke på faktisk størrelse. 215 på et merke, kan ha mer strekk enn et annet merke. Jeg kjører forsåvidt med Toyo Proxes bak og Dunlop SportMaxx forran.

Strekk er uansett viktig:)

Legg ut et bilde rett fra siden også da... det går, som du sier, men er en tomme for lite og det synes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.