#1 Skrevet Mai 10, 2007 Er en AAN motor i Coupe Quattro type 89.. Noen ganger så maler den som en katt og noen ganger så detter turtallet og bilen kutter.. Noen som skjønte? Kan være ute å kjøre og trå inn clutchen og den dauer, noen ganger så går den som den skal!.. Noen som kan hjelpe?? mvh Thomas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 10, 2007 Kjører du med åpen dump? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 10, 2007 Eller har du noen vakumlekkasjer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 11, 2007 Eller har du noen vakumlekkasjer? Nei kjøre ikke med åpen dump.. Alt er orginalt utenom konfilter!.. Alle vacumslanger er nye! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 11, 2007 Tomgangs stab ventilen kan være gått?! Ellers fikk jeg et tips av en mekaniker på VAG om å rense gass spjeldet da det kunne legge seg koks der. Er jo ikke store jobben det og ikke spes dyrt heller. En pakning og en boks brake clean 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 11, 2007 Tomgangsregulator virker det som ja...Pell den opp og rens den. Sjekk også spjelet som Mr. over her sier... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 12, 2007 Jeg sliker med akk d samme problemet på min s2 b3. 91. Bilen kan bare finne på å dø helt når man trår inn cluchen. (men dette ikke altid) ingen anelse på hv det er.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 12, 2007 Høres ut som dere sliter med tumgangsregulatoren. Bilen går som den skal til vanlig? Ved pådrag osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 12, 2007 Høres ut som dere sliter med tumgangsregulatoren. Bilen går som den skal til vanlig? Ved pådrag osv? Ja bilen går egentlig som ei kule!.. Har rensa tomgangsreg. med kontaktspray å den ble mye bedre men ikke bra!.. Hva burde jeg rense med?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 12, 2007 Hadde samme problemet på min RS2, plukket av tomgangsmotor og gasspjeld og vasket det i isopropanol og CRC elektronikk rens etterpå... Malte som en katt etterpå. Utrolig for dritt som kom ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 13, 2007 Hadde samme problemet på min RS2, plukket av tomgangsmotor og gasspjeld og vasket det i isopropanol og CRC elektronikk rens etterpå... Malte som en katt etterpå. Utrolig for dritt som kom ut... Funker det å vaske i motorvask også CRC? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 13, 2007 Poenget med isopropanol er at det ikke blir no rester igjen av det etter det har tørka opp(i teorien). Om du vasker med motorvask så er det ganske garantert at det blir det. Men istedenfor å bruke isopropanol kan du vel kanskje prøve white-sprit. Er ikke like bra, men mulig det fungerer. For øvrig så er det vel ikke så nøye andre steder enn på elektronik e.l. hvor det helst ikke skal være noe lag som kan legge seg på kontaktplater o.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 13, 2007 Jeg har slitt med det der i mange år, har byttet tomgangsregulator to ganger og mistenkte kansje noe som sugde litt falsk luft et sted, men etter siste "overhaling" er alle pakninger nye, toppen overhalt og gasspjeld og tomgangsregulator vasket gullende rein - og problemet er der enda, jeg fikk så et tips om gasspjelddemperen, den som skal dempe spjeldet når du plutselig slipper gassen, at den kunne være dårlig. jeg har ikke gjort annet enda enn å inspisere den, og den virker grei men jeg ser at den har en justering der jeg kan skru den ut litt. Jeg hvet ikke men det virker jo litt logisk at denne skal dempe spjeldet så det ikke lukker for fort slik at regulatoren får tid til å reagere og holde en stabil tomgang. For jeg merker at min overkompenserer de gangene motoren nesten dauer så raser turtallet opp før det legger seg igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 13, 2007 spray i CRC og tøm,CRC og tøm...da kommer det ut mye drit,crc smører så skal ikke være no prob at det ligger igjen inni tomgangsregulatoren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 23, 2010 Jeg har slitt med det der i mange år, har byttet tomgangsregulator to ganger og mistenkte kansje noe som sugde litt falsk luft et sted, men etter siste "overhaling" er alle pakninger nye, toppen overhalt og gasspjeld og tomgangsregulator vasket gullende rein - og problemet er der enda, jeg fikk så et tips om gasspjelddemperen, den som skal dempe spjeldet når du plutselig slipper gassen, at den kunne være dårlig. jeg har ikke gjort annet enda enn å inspisere den, og den virker grei men jeg ser at den har en justering der jeg kan skru den ut litt. Jeg hvet ikke men det virker jo litt logisk at denne skal dempe spjeldet så det ikke lukker for fort slik at regulatoren får tid til å reagere og holde en stabil tomgang.For jeg merker at min overkompenserer de gangene motoren nesten dauer så raser turtallet opp før det legger seg igjen. Tar denne opp igjen, jeg har og ny demper på no men lurer på hvor mye den skal justeres? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...