Anbefalte innlegg

Har problemer med at det lyser et par varslelamper på S4'en min (-93) i tide og utide. Av og til kommer det opp OK når jeg starter bilen, mens av og til lyser bremsevarselet. Bremselyset kommer både på ved oppstart og under kjøring, litt hipp som happ. Et annet problem er at oljevarselet kommer opp av og til. Oljenivået er i orden, målerne viser også rett trykk. Noen som vet hva som kan være galt? Sensorer på bærtur?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkleste er å begynne med en selvdiagnose og få avlest evt. feilkoder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjer på min og. Ein skjelden gang viser oljelyset. Og bremselyset viser ganske ofte faktisk.

Var inne på den lokale verstaden her heima, fant ut at sensoren til bremsene tar veldig tidlig.

Oljelampa derimot... Oljetrykk, oljenivå og temp er heil superb, men av og til lyser den lampa. Kanskje dårlig føler? Skal ta og sjekke det ut snart :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder det med bremsevarsel, se etter at du har rett nivå på bremsevæske og servovæske.

Oljelamp lyser ofte når motoren har en olje den ikke liker. Kai på KRB trading sa at denne motoren er særlig sær på olja si. Jeg bruker Quaker State uten kompklikasjoner, bytter hver 7000.

Hadde mye mas på S4 før jeg bytta, selv med dyre gode oljer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp har samme probl med den oljelampa.. blinker i tid å utide:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan også være dårlige koblinger i loddinger/elektronikk i instrumentpanelet. Min kan være slik, oljelampa kommer (og tre irriterende pling) etter en dubp eller brå sving. Det er en del som har gått over alle loddepunkter og blitt kvitt tilsvarende problemer.

mvh, Johan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjedde faktisk seinest i dag med min... Tok på tenninga, så kom den oljelampa opp. Tok av igjen tenninga, venta 2-3 sekund, og tok på tenninga, og starta den. Ingen oljelampe.... Men er iallefall ikkje berre nåken som har problemet da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har akkurat samme feil som alle andre her... derimot så har jeg akkurat skifta bremsebelegg og følere, så det er nok ikke det som er årsaken til bremsefeilvarslingen.

Har vært uten varsel lenge nå, men plutselig for noen dager siden begynte dashbordet å lyse som et juletre... Kommer og går, som andre nevner, oljelampa kommer etter en hump/sving osv... Om noen finner ut årsaken, se til å si ifra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker at oljelampa kommer akkurat idet turtallet faller under 2000 rpm... Vet ikke om dette gir noen et clue til hva det kan være... Sitter det 2 følere på denne motoren? En for over 2000rpm og en for under 2000rpm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem. Gjør som jørgen sier lenger opp her og sjekk nivået på hydraulikkveska. På min var det litt for lite.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.