Anbefalte innlegg

Har følgende problem med 200 20v 3b.

 

Når jeg bruker den orginale hjernen med orginal chip så virker alt ok, det finnes ingen feilkoder. Bilen lader ca: 0,8 bar.

 

Når jeg monterer hjernen med trimchip så for jeg ikke mere en 0,5 bar, skal egentlig ha ca:1,5

Trimhjernen virker fint i andre biler, det er montert følgende nye deler:

Binsin pompe

N75

Dumpventil

Dyser

Turbo

 

Har trykktestet slankene med ca: 1,5bar og det er ingen lakasje på slangene, har også pratet med diverse firma som driver med chip. Men det er ingen som har noen god løsning.

Det er heller ingen feil koder med trimmhjernen.

Er det noen som kan løse dette problemet?

På forhånd takk for all hjelp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har følgende problem med 200 20v 3b.

 

Når jeg bruker den orginale hjernen med orginal chip så virker alt ok, det finnes ingen feilkoder. Bilen lader ca: 0,8 bar.

 

Når jeg monterer hjernen med trimchip så for jeg ikke mere en 0,5 bar, skal egentlig ha ca:1,5

Trimhjernen virker fint i andre biler, det er montert følgende nye deler:

Binsin pompe

N75

Dumpventil

Dyser

Turbo

 

Har trykktestet slankene med ca: 1,5bar og det er ingen lakasje på slangene, har også pratet med diverse firma som driver med chip. Men det er ingen som har noen god løsning.

Det er heller ingen feil koder med trimmhjernen.

Er det noen som kan løse dette problemet?

På forhånd takk for all hjelp.

 

 

Bump

Er det ingen som har peiling på 3b og turbo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke vet så mye akkurat. Men siden trimhjernen funker på andre biler så er det ikke no feil med den. Det som slår meg er at det er no feil med noe som justerer trykket, feks wastegate, dumpeventil, turbo eller mapsensor.

 

Hjalp sikkert ikke en dritt, men lov å håpe :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke vet så mye akkurat. Men siden trimhjernen funker på andre biler så er det ikke no feil med den. Det som slår meg er at det er no feil med noe som justerer trykket, feks wastegate, dumpeventil, turbo eller mapsensor.

 

Hjalp sikkert ikke en dritt, men lov å håpe :P

 

Takker for svar!

Ja jeg er helt enig, men det som er så rart er at Wastergaten membran og fjær, dumpventil, N75 ventil og turbo er helt nytt. Og alt virker når jeg bruker den orginale hjernen, og det finnes heller ikke noen feil kode. Eller noen feilverdier når jeg måler dem, når det gjelder mapsensoren så virker den når vi prøver den i en annen bil.

Jeg har også pratet med 2 firmaer som driever med chiping og dem har heller ikke noe fornuftig svar på problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, etter som jeg forstår så er grunntrykket 0,5 bar og etter en kjapp snusing rundt på forumet så ser jeg at det er enkelte som mener at du kan plugge ut magnetventilen, og hvis det ikke er no forskjell da så kan det være den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, etter som jeg forstår så er grunntrykket 0,5 bar og etter en kjapp snusing rundt på forumet så ser jeg at det er enkelte som mener at du kan plugge ut magnetventilen, og hvis det ikke er no forskjell da så kan det være den.

 

Det er riktig, det har jeg heller ikke prøvd. Men mangetventilen er ny, og jeg har også prøvd en brukt ventil. Begge ventilene virker med orginal hjerne, skulle dem da ikke virke med en trimhjerne også?

 

MVH

Svein erik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den "trim" hjærna di funker i andre biler. Og da lader de 1.5bar med n75 ventilen? Da skulle man tro det var noe som ikke stemte her, med mindre hjærna går i "nødmodus" eller noe.. men da skulle du jo fått feilmeldinger !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den "trim" hjærna di funker i andre biler. Og da lader de 1.5bar med n75 ventilen? Da skulle man tro det var noe som ikke stemte her, med mindre hjærna går i "nødmodus" eller noe.. men da skulle du jo fått feilmeldinger !

 

Ja det stemmer, men hva kan være feil da? Har også prøvd å bytte N75 ventilen men det blev ingen forandring. Og hjernen virker på andre biler.

 

MVH

Svein erik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har følgende problem med 200 20v 3b.

 

Når jeg bruker den orginale hjernen med orginal chip så virker alt ok, det finnes ingen feilkoder. Bilen lader ca: 0,8 bar.

 

Når jeg monterer hjernen med trimchip så for jeg ikke mere en 0,5 bar, skal egentlig ha ca:1,5

Trimhjernen virker fint i andre biler, det er montert følgende nye deler:

Binsin pompe

N75

Dumpventil

Dyser

Turbo

 

Har trykktestet slankene med ca: 1,5bar og det er ingen lakasje på slangene, har også pratet med diverse firma som driver med chip. Men det er ingen som har noen god løsning.

Det er heller ingen feil koder med trimmhjernen.

Er det noen som kan løse dette problemet?

På forhånd takk for all hjelp.

 

Bump!

Er det ingen som har noen flere forslag på hva jeg kan prøve?

 

MVH

Svein erik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis trimhjernen har funka i bilen din tidligere og den fungerer i bilen i andres biler med samme type motor nå så er det vel neppe den. Vet ikke om dette her er noe som har skjedd etter du har montert noen nye deler som kanskje har bittelitt forskjellig spenning e.l. enn den du hadde fra før av og at trimhjernen da ikke skjønner no.

 

Sånn jeg har fortstått det så er det ofte mindre feilmargin på trimhjerne enn på orginal og grunnen til at du ikke får no feilmelding kan være så greit som at de har de ikke implementert i hjernen for akkurat den feilen.

 

Men blir veldig mye spekulasjon her, men jeg tror at det er en form for elektrisk feil et eller annet sted.

Det her blir litt vil gjetting, og ender mer spekulativt, men kan det hende at du har fylt 95 oktan på bilen? :P

Føler meg litt teit som i det heletatt nevner det her, men det er fordi jeg er litt nerd (går siv.ing i kom.tek.) og vet at hiddenmaskiner kan tryne på de utroligste måter :D

[/spekulering] :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er trykket stabilt 0,5 bar da eller går det opp til 1,0 og så siger det til 0,5 eller hvordan er dette? Prøv en ny N75, tenker det ordner seg da. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svein Erik:

 

Systemet er trykktett. wastegate fungerer som den skal. N75 ventilen fungerer som den skal. Og hjærna fungerer som den skal.

 

Da er det jo plutselig ikke så mange andre plasser å lete etter feil.

jeg holder en knapp på at hjærna ikke får regulert trykket av en eller annen grunn.. feks nødmodus eller noe med ladetrykksstyringen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er trykket stabilt 0,5 bar da eller går det opp til 1,0 og så siger det til 0,5 eller hvordan er dette? Prøv en ny N75, tenker det ordner seg da. :)

 

Takker for svar, men når det gjelder N75 ventilen så har jeg byttet den. Jeg har også prøvd 2st andre N75 ventiler, men det er likedan. Når det gjelder trykket så er det stabilt på 0,5.

 

MVH

Svein erik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis trimhjernen har funka i bilen din tidligere og den fungerer i bilen i andres biler med samme type motor nå så er det vel neppe den. Vet ikke om dette her er noe som har skjedd etter du har montert noen nye deler som kanskje har bittelitt forskjellig spenning e.l. enn den du hadde fra før av og at trimhjernen da ikke skjønner no.

 

Sånn jeg har fortstått det så er det ofte mindre feilmargin på trimhjerne enn på orginal og grunnen til at du ikke får no feilmelding kan være så greit som at de har de ikke implementert i hjernen for akkurat den feilen.

 

Men blir veldig mye spekulasjon her, men jeg tror at det er en form for elektrisk feil et eller annet sted.

Det her blir litt vil gjetting, og ender mer spekulativt, men kan det hende at du har fylt 95 oktan på bilen? :P

Føler meg litt teit som i det heletatt nevner det her, men det er fordi jeg er litt nerd (går siv.ing i kom.tek.) og vet at hiddenmaskiner kan tryne på de utroligste måter :D

[/spekulering] :P

 

Ja det kan du ha rett i, det eneste som ikke er prøvd er å bytte LMM og bankesensorer. Det er riktig nok ikke noen feilmelding på disse. Men jeg lurer på om det kan oppføre seg litt anderledes med trim, spesielt LMM. Da denne for mere volt når det er trim, vet ikke om det blir bra. Men jeg gir ikke opp enda. Er det noen andre som har noen formening om bankesensor og LMM?

 

MVH

Svein erik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det kan du ha rett i, det eneste som ikke er prøvd er å bytte LMM og bankesensorer. Det er riktig nok ikke noen feilmelding på disse. Men jeg lurer på om det kan oppføre seg litt anderledes med trim, spesielt LMM. Da denne for mere volt når det er trim, vet ikke om det blir bra. Men jeg gir ikke opp enda. Er det noen andre som har noen formening om bankesensor og LMM?

 

MVH

Svein erik

 

Nå har jeg også byttet Blå og Brun bankesensor og LMM, så da er følgende deleer byttet:

Binsin pompe

N75

Dumpventil

Dyser

Turbo

Blå bankesensor

Brun Bankesensor

LMM

Men jeg for fortsatt ikke mere en ca: 0,5 i turbotrykk med trimhjernen. Jeg for følgende feilmelding med Vag-Com.

00513 og 00532 men dette er jo G28 engine sensor, er det noen som vet om dette har noe å si? Jeg for ikke denne feilmeldingen med den originale hjernen.

 

MVH

Svein erik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med org hjerne så lader den? 0.7 - 0.9?

 

Sjekka sikringa i overkant av ecu?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med org hjerne så lader den? 0.7 - 0.9?

 

Sjekka sikringa i overkant av ecu?

 

Hei

Hvilken sikring er det du mener, er det en sikring der hjernen er montert?

 

MVH

Svein erik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er hvertfall det på aan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er hvertfall det på aan

 

Jeg går ut og kontrollerer det med en gang, ellers så lader bilen ca: 0,8 med originalhjerne. Men den lader kun 0,5 med trimhjerne.

 

MVH

Svein erik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men om du får kontakt og får lest av feilkoder fra ECU, regner jeg igrunn med at denne sikringen er hel...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er hvertfall det på aan

 

Hei!

Kunne ikke finne noen sikring der, er det noen andre som vet om det finnes en slik sikring på 200 med

3B motor?

 

MVH

Svein erik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg også byttet Blå og Brun bankesensor og LMM, så da er følgende deleer byttet:

Binsin pompe

N75

Dumpventil

Dyser

Turbo

Blå bankesensor

Brun Bankesensor

LMM

Men jeg for fortsatt ikke mere en ca: 0,5 i turbotrykk med trimhjernen. Jeg for følgende feilmelding med Vag-Com.

00513 og 00532 men dette er jo G28 engine sensor, er det noen som vet om dette har noe å si? Jeg for ikke denne feilmeldingen med den originale hjernen.

 

MVH

Svein erik

 

Bump

 

Er det ingen som har noen flere forslag å komme med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.