Anbefalte innlegg

Lufter bare tankene litt og spør om litt rundt dette med motor skifte og om det er noe lukerativt å gjennomføre eller om det bare er å beholde orginal motoren.

Hvordan er det å bytte motor fra V8 til 2.2`en?

Vil bilen synke i verdi pga at det er en orginal S4 med V8 motor,eller motsatt?

Går det ann å bruke 6trinns gearkassen som står i nå og hvordan blir det med kobling av ledningsnettet?

 

Takker for alle svar =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bytte lednings nett, hvis du gjør alt ordentlig så det ikke synes at det har vært noe garasjemekk av noe slag skulle en ikke tro den sank noe i pris

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat.Men det er bare ledningsnettet fra motoren og inn til bilen,hjernen,sikringer etc som må byttes?Ikke hele veien gjennom hele bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koble slik som målere inn på de instrumenter du har, og alle følere, coiler og motorstyreenhet må skiftes. Ofte selges motorene med dette har jeg sett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok..Så det er ikke et evighets prosjekt det er snakk om hvis alt følger med?

Det lar seg gjøre på ikke så lang tid om alt er med til motoren?

Men gearkassen går den overeens også da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke helt sikker på girkasse men manuell clutch over på annen manuell girkasse har lett for og virke sammen er ingen ekspert på dette så spør noen andre ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat.Ingen andre her inne som kan bekrefte om gearkassen passer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste jeg kan si er at AAN-motoren aldri har blitt levert sammen med CBN-girkassa som sitter på V8'en. Logisk sett skulle det også vært rart om girkassefestene var like på en V-motor og en rekke-motor...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

motorfestene passer vel ikke?

 

Jeg for min del, ville valgt en bil som ble levert med 2,2 originalt, istedenfor ombygd. Det som er mest "gunstig" for din egen del er nok (dessverre) å selge 4,2en og kjøpe deg en 2,2. Kan ikke tenke meg at det er noen betydelig forskjell i prisen på disse to bilene!

 

Men ingenting er umulig, og dette her er iallefall langt fra umulig. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kunne tenke meg at det var det greieste å bytte bil.Har jo ikke lyst til å kvitte meg med den,har jo blitt veldig glad i den jeg har da =)

Leit å selge den pga motoren.For all del V8`n går veldig bra den også.

Får se hva jeg evnt gjør.Får nok tenke litt over dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, tenk nøye over det du.

 

Si at du har to biler å velge mellom;Begge to i god stand, tilnærmet lik km, og alt det der, men den ene ble levert med 2,2T og en er ombygd. Jeg ville iallefall styrt unna den ombygde :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig.Hadde gjort det selv.Får kose meg med V8`ern i mellomtiden =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor vil noen på død og liv ha den der stress femmern når dem kan ha en herlig V8?

 

Og du som har V8'n, hvorfor tenker du å bytte ut den herlige motoren med en strikk-motor?

 

Jeg forstår ikke tankegangen din.........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe,sant nok.Er enig at det er litt drastisk å bytte.Så jeg lar vær den tanken der og holder meg til 8`ern

Var et ille befinnende bare =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså, 2,2 turbo femmer skal ikke gå under kategorien "strikk-motor". hehe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.