#1 Skrevet Mai 12, 2007 Tok en scan på en S3 2001 modell i går. Følgende feil kom da frem: Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 8N0 906 018 J Component: 1.8L R4/5VT 0003 Coding: 10710 Shop #: WSC 06314 WAUZZZ8LZ1A016679 AUZ7Z0Y1554916 1 Fault Found: 17608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction P1200 - 35-00 - - Readiness: 0110 0101 Eieren av bilen sier at det eneste han har å utsette på motoren er at turboen slår unormalt hardt inn Spørsmålet er hvilken funksjon ventilen har og om det kan være skadelig å kjøre med den defekt? Er dette en dyr del og vanskelig å bytte? (Feilen ble seff forsøkt slettet i VAGCOM, men den kommer tilbake med en gang). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 12, 2007 Det er den magnetventilen som styrer når resirken skal åpne og lukke, og er i forbindelse med den slangen som går ned oppe på resirkuleringsventilen. på A3'en sitter den på en brakett under innsugsmanifolden like ved oljepeilepinnen. Litt knot, men er fort gjort å skifte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 13, 2007 Er dette noe som bør utbedres straks? Hvilke symptomer burde eieren egentlig merke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 14, 2007 Anyone??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 14, 2007 Altså, den har jo sin bestemte funksjon, så å kjøre med den kaputt er vel ikke å anbefale. Den styrer når resirken skal åpne og lukke, så symptomene kan være dårlig effekt, fjusking, osv. Koster ikke all verden heller, mener den ligger på en 700,- kroner avhengig av hvor mye rabatt en får osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...