02S 6-trinnskasse..Passer den PL/KR blokk?

Anbefalte innlegg

Driver å leter etter ei skikkelig kasse til einser prosjektet nå...Fortsatt under vurdering : klø :

Hvordan er disse kassene oppbygd? Er det "samme" innerhus som på 02A kassa?

Vil den passe 16V blokka? Og hvilke flenser er det på den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver å leter etter ei skikkelig kasse til einser prosjektet nå...Fortsatt under vurdering : klø :

Hvordan er disse kassene oppbygd? Er det "samme" innerhus som på 02A kassa?

Vil den passe 16V blokka? Og hvilke flenser er det på den?

den skal passe rett på.

Stod en artikket i Performance Vw hvor qpeng skal lanserer et kit for å bruke disse kassene i golf 2

første er jo at den har el speedo signal, og det andre er at det trengs en adapter for at feste til girkassen skal passe. Dette er ikke ferdig utviklet

Men den store fordelen er at denne kassen skal være en tro kopi av 02A kassen, og dermed passer drivakslingene fra golf 2 rett på, Bruker du f.eks 02M kassen fra golf 4 må du bytte til golf 4 akslinger

har du allerede 02A kasse i bilen trenger du ikke engang bytte giroverføring. Adapter platen klarer du å lage selv av en metalplate. men som sagt blir fartssignalet et problem som de ikke har funnet en løsning på enda..

er selv på jakt etter en slik kasse til mitt prosjekt,, men jeg lurer på hvorfor det ikke er laget Diff til disse kassene hos peloquin og quiafe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den skal passe rett på.

Stod en artikket i Performance Vw hvor qpeng skal lanserer et kit for å bruke disse kassene i golf 2

første er jo at den har el speedo signal, og det andre er at det trengs en adapter for at feste til girkassen skal passe. Dette er ikke ferdig utviklet

Men den store fordelen er at denne kassen skal være en tro kopi av 02A kassen, og dermed passer drivakslingene fra golf 2 rett på, Bruker du f.eks 02M kassen fra golf 4 må du bytte til golf 4 akslinger

har du allerede 02A kasse i bilen trenger du ikke engang bytte giroverføring. Adapter platen klarer du å lage selv av en metalplate. men som sagt blir fartssignalet et problem som de ikke har funnet en løsning på enda..

er selv på jakt etter en slik kasse til mitt prosjekt,, men jeg lurer på hvorfor det ikke er laget Diff til disse kassene hos peloquin og quiafe

Speedometer er ikke første prio her,men siden bilen blir rullende på skilt,så hadde jo det vært best..

Første jeg tenkte på var synkroniseringen på kassa,02A kassa er jo helt håpløs...

Kan Pelo 02A diff passe disse kassene tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peloquin og Quaife lsd passer etter litt modifisering. Var to forskjeller på den og 02A diffen, den ene var annet "boltmønster", den andre husker jeg ikke.....:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det gå å bruke samme girkassefestene fra 02A som er laget Golf 1 eller må det nye til?

Når det gjelder giroverføringa så kunne jeg godt tenkt meg den også,mye fastere...Men det kan vel fikses på 02A overføringa å da...

Edit:

Fant noe i fra VWCaddyforum.com:

http://www.vwcaddyforum.com/archive/index.php?t-13581.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, men noe nytt her vuderer 02s kasse i diesel einseren er lei de elendig syncringene i 02a kassa.. 020 kassen var jo ein drøm i forhold: eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ihvertfall prøve :)

IMAG1768_zps60ec1667.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMGP0325.jpg.html

P1030093.jpg.html

02A fester passer ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt kan jo lages da Hans :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser disse kassene kun er levert på biler med maks 250nm er det skrøpelige greier? min motor har vel 400nm vertfall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere som har 400nm og 02A kasse....

Hva er galt med synk.ringene på 02A?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg liker den bare ikke. veldig lite smidig og vond vis en skal gire litt fort har lest om flere som ikke liker syncringene i 02a

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse kassene er identisk med 02J innvendig.Tror ikke jeg bekymrer meg for holdbarheten,siden 02A kassa holder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.