#1 Skrevet Mai 12, 2007 Har en 95 mod. A4 1.9 tdi som iblant blinker med glødelampa under kjøring. Det skjer ikke noe med effekten på bilen, går like bra men har noen peiling på hva som er feil. Virker som den slutter å blinke hvis man trår på bremsen. Bilen var chippa når den ble kjøpt, uvisst hvilket merke chip. Kan det ha noe med blandingsforhold luft/drivstoff å gjøre. Har noen vært borti noe liknende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 12, 2007 Mest sannsynlig gåen bremselys bryter. En diagnose vil normalt gi ett nøyaktig svar på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 12, 2007 Syns det virker rimelig usannsynlig at glødelampa har noe som helst med bremselys å gjøre! (regner med det er snakk om den lampa som diesel-biler har, altså som lyser helt til man har glødet ferdig) Kan det ikke være at glødepluggen(e) er moden for utskifting tro? Ordet glødelampe kan kanskje være noe tvetydig i dette tilfellet, da glødelampe kan være både lyspære og indikator for glødeplugg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 12, 2007 Glødelampa (glødeindikatoren på dieselbiler) HAR faktisk noe med bremselysene å gjøre. Som Tarjei er inne på så holder også jeg en knapp på bremselysbryteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 12, 2007 Glødelampa (glødeindikatoren på dieselbiler) HAR faktisk noe med bremselysene å gjøre. Som Tarjei er inne på så holder også jeg en knapp på bremselysbryteren. Seriøst? Ok, da legger jeg meg flat som en pannekake 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 12, 2007 Viss ikkje kan det vere glødereléet som held på å gi seg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 12, 2007 Blinkende glødelampe indikerer motorstyringsfeil på biler som ikke har egen lampe for motorelektronikk. ( tror jeg tralala...) Det er helst snakk om feil på bremselysbryter som nevnt, dårlig kontakt i kretsen for bremselys eller defekt sikring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 13, 2007 Blinkende glødelampe indikerer motorstyringsfeil på biler som ikke har egen lampe for motorelektronikk. ( tror jeg tralala...) Det er helst snakk om feil på bremselysbryter som nevnt, dårlig kontakt i kretsen for bremselys eller defekt sikring. Ikke dårlig gjetta det heller. Lampen kan blinke av mange forskjellige årsaker (rundtomkring 10-20). Og nei: jeg husker IKKE alle i huet. Når det kommer en bil med blinkende glødelampe så huker jeg opp diagnosetesteren så gir den meg resten Dog, i 80% av tilfellene er det bremselys bryteren, uansett hvor ulogisk "noen" ( ) mener det virker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 13, 2007 uansett hvor ulogisk "noen" ( ) mener det virker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 13, 2007 Takker for alle svar. Høres sannsynlig ut med bremselysbryter da, får få tatt diagnose på bilen. Har bytta til LED baklykter, kan jo muligens være dårlig kontakt der også? Alle glødepluggene ble skiftet for 1 mnd. siden så problemet burde vel neppe ligge der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 27, 2007 Ikke dårlig gjetta det heller. Lampen kan blinke av mange forskjellige årsaker (rundtomkring 10-20). Og nei: jeg husker IKKE alle i huet. Når det kommer en bil med blinkende glødelampe så huker jeg opp diagnosetesteren så gir den meg resten Dog, i 80% av tilfellene er det bremselys bryteren, uansett hvor ulogisk "noen" ( ) mener det virker Hva om det ikke hjalp å bytte bryteren, selv om diagnosen sier det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 15, 2007 Har samme problemet her selv. Skal kjøre diagnose med VAG-COM og sjekke om bremselysene fungerer. Har en gang i tiden fjerna kroken bak, mulig det har skjedd en kortslutning i den kabelbunten som henger bak der nå, selv om de skal være godt isolerte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 15, 2007 Jeg fikk blinking i denne lampa for noen uker siden, da var det rett og slett sikringen til bremselysene som var gåen.. kjørte med henger som tydeligvis ikke hadde helt stabilt el-nett! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 16, 2007 KAN være nettopp det at du nå har LED baklamper som utgjør feilen. De trekker sikkert ikke like mye strøm som de vanlige lampene gjorde og dermed oppfattes dette av styreenheten som en feil på nettopp lys/bremselys. Løsningen i så tilfelle må være å montere en motstand på bremselysledningene slik at det blir likt hva det ville vært med vanlige glødepærer. Dette forutsatt at det IKKE er andre feil som kan gi lignende symptomer. Iallefall er dette ofte tilfellet da folk monterer xenonkit i hovedlyktene sine for så å få feilvarsel på pærer i autocheckdisplayet inni. Dette til tross for at lysene virker ok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...