Ettermontering av fjernstyring til sentrallås - Golf IV

Anbefalte innlegg

Hei

Noen her som har ettermontert fjernkontroll til sentrallåsen på en Golf IV før? Har ett nokså crappy sett fra ebay liggende som jeg tenkte jeg skulle prøve å montere en dag. Evt. kjøpe nytt hvor det faktisk følger med brukbar bruksanvisning. Noen tips?

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte til a4 en hos Møller. Merke er Votex, kosta ca 1500 kr og tok 5 min å montere. Kjempeenkelt. eneste minus er ganske stor klumpete fjernkontroll.

DIv2 001.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ettermontere noe "crappe tredjepartsgreier" når du mest sannsynlig har en bil som allerede støtter fjernstyrt sentrallås om du bare kjøper senderen, programmerer om sentrallås pumpen og "programmerer" inn nøkkelen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, regner med dette er et langt dyrere alternativ...? Og det finnes jo fullverdige tredjeparts, men vet bare ikke hvor jeg får kjøpt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Langt dyrere ? Nå vet ikke jeg hva slike tredeparts "jalla" alternativer koster. Men fjernkontrollen koster vel en 4-500,- + selve nøkkeldelen som koster en 6-700,-

Og da har du original nøkkel og ikke en løs fjernkontroll + at du slipper å gjøre noe monteringsarbeid i form av strekking av kabler, tjuvkoble strøm osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, får vel stikke innom de på møller å høre da. Men den nye nøkkelen må vel kodes opp og da? Var inne på møller og fikk 1 ny nøkkel til en audi a6, denne måtte kodes opp, pris: 1000 for hele pakka. Det var visstnok billig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller har ikke greie på dette. Jeg hørte selv med dem om dette på vår A4, og fikk ett surt svar om at: "joda, det er nok mulig, men fytte helvete å dyrt det blir da, du må bytte dørlåser, legge ledninger, bytte sentrallåsenhet, kjøper nøkler osv". Jeg protesterte og sa at det tror jeg ikke, men det jeg vil ha er nøkkel ifra dere. Men det fikk jeg ikke for "dette går ikke uansett".

Så jeg kjøpte inn fjernstyringsenheten via egen leverandør av deler til det lille verkstedet jeg driver, og kodet dette opp. Reiste så ned og sa "se her, nå vil jeg ha den jækla nøkkelen". Og da fikk jeg den :)

Om du kommer hit, evt. gir meg en komplett logg ifra VAG-COM på DIN bil, så skal jeg fortelle det hva du trenger å gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, ja servicen på møller stopper aldri å forundre meg.. :P

Har du dele-nr. på det jeg trenger da? Og hva trenger du spesifikt fra vag-com? Hvilken log?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, skal prøve å ordne dette iløpet av morradagen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare 1 ekstra reserve nøkkel til fjernstyrt sentralås koster til en 98mod passat godt over 1600 kr.. svin dyrt.. ikke rart folk kjøper 3 parts med alt som skal til +2 stk nøkler som kan slipes til for under 1000 lappen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp... Men nå har jeg funnet opptil flere flotte alternativer, så bare venter på et par mailer osv. så får vi se :) Vil såklart helst ha no plug and play..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Post det du finner ut her, kunne tenke meg dette selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endte opp med å bestille Speedy-pakke. Denne kan kjøpes på hellanor og hos bilxtra..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endte opp med å bestille Speedy-pakke. Denne kan kjøpes på hellanor og hos bilxtra..

Hva kom det på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mellom 1000 og 1300, kom visst litt an på modell osv. Han visste ikke eksakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mellom 1000 og 1300, kom visst litt an på modell osv. Han visste ikke eksakt.

Jess, supert om du forteller litt om hvordan du monterer det når du får det : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, will do. Får den over helga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blitt no Speedy-pakke på deg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, nei, blir på tirsdag. Måtte bestilles "HELT" fra Oslo, så derfor ville det ta et par dager ekstra.. + et par helligdager osv, så tok litt tid. Men får den som sagt på tirsdag :) Var plug and play, så er spent.. Hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer jeg også på. Og hvor stor er den nøkkelen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Speedy ble skrinlagt da leverandøren her ikke klarte å skaffe noe som var ment spesifikt på golf iv. Kun en universalpakke alla det in-pro osv selger.

Tror jeg heller skal prøve å skaffe en slik fra møller som er nevnt her på forumet. Men de på møller her hjemme visste ikke hva det var, selv om jeg hadde dele-nr. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bunper denne da begge låsene på bilen er føkka.

Tror det er billigere med fjernstyring enn å bytte låser.

Noen som vet hva jeg trenger og ev. hva det koster?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.