Felgstørrelse Audi A4 Avant

Anbefalte innlegg

Mener jeg har sett dette her før, men er ikke kar om å finne det igjen, så:

Hvor store felger passer på en 2003 Audi A4 Avant (ikke Quattro), og hva slags innpress må jeg ha på de forskjellige størrelsene? Originalt er det vel ET45 på 7(?)x15? For å slippe å vise dette på biltilsynet kan jeg maks avvike ET +/- 7 mm ? Hva vil da se penest ut (mest mulig fylt skjermbue - uten valsing), høyere eller lavere ET? Fint om noen oppklarer dette litt for meg, skal til å bestille felger på internett, så jeg vil gjerne dobbeltsjekke at jeg ikke bestiller meg noe som ikke passer...

Edit: Mer konkret, jeg er nær ved å bestille felger (18'' eller 19'') med ET38. Vil dette passe, og bli pent i forhold til hjulbue (uten spacer)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer jo an på bredda på felgen også. men i feks 8,5" som er vanlig på 19" så ville jeg gått for ET35. Det blir finere med tanke på hjulbuene. med et 38 vil de ligge 3mm lenger inn i hulbuene. Et 35 er også en mer kurant str som det er større utvalg i.

Jeg hadde uansett ikke gidda å vist felgene på biltilsynet, det verste som kan skje er at du får en mangellapp om du blir stoppa, og da er det bare å vise den da, med TÜV papirer. Ikke noe problem å få godkjent ET35.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 8,5"x19" ET35 på min,å det synes jeg selv ser meget bra ut

DSC00020.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.