#1 Skrevet Mai 13, 2007 Skal montere engelsk høyrespeil idag å skal av med dørtrekket og sikkert div andre ting. Hvordan får jeg av dørtrekket ?? Noen som har en oppskrift ?? Har prøvd å søke men fant ikke noe......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 13, 2007 Hadde vært greit å vite hvordan man får av den "trekanten" som må av for å komme til skruene til speilet. Litt kjipt å bryte å bende når man ikke vet hvordan ting er festet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 13, 2007 Skal montere engelsk høyrespeil idag å skal av med dørtrekket og sikkert div andre ting. Hvordan får jeg av dørtrekket ?? Noen som har en oppskrift ?? Har prøvd å søke men fant ikke noe......... Send en PM eller ring Arve Egeberg. Han vet jeg har hatt av dørtrekkene på Passaten sin mange ganger. Send meg en PM om du trenger nummeret hans. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 13, 2007 skriver det inn her jeg jeg da.. 1 : det sitter 2 torx skruer i bunn av dekselet som må ut (20mm trox) 2 : nå må du ha av dekselet som sitter i håndtaket (bitteliten flat skrutrekker) disse kan sitte rimelig bra 3 : inni dekselet i døra sitter det 2 vanlig stjerne skruere som må ut 4: da har du løsnet dørtrekker. da er det bare å ta tak å dra det litt forsktig rett ut mot deg. (ikke dra for langt for trekket sitter i toppen av døra.. hehe 5 : koble fra alle ledninger og fjern dørtrekket 6 : nå sitter det et lite deksel oppe der hvor diskanten sittter. og dette er skrudd med en liten stjerne 7: da er det bare å skru av speilet med en stor trox/umbraco (mener å huske det var 30mm) så monterer du speilet og alt er fint og flott. får du noe problem underveis så ring meg på 93499140 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 13, 2007 Det du bør vite når du skal montere et "engelsk" speil, er at vinkelen på det speilet ikke er den samme som det lille du har! Med det mener jeg at det er laget for en som sitter på høyre side og kjører og får derfor en helt annen vinkel mot speilet. Selv om du stiller speilet helt innover er det bare så vidt du ser langs bilsiden! Ser litt rart ut når man kan man stikke fingrene imellom speilet og kappen på utsiden! Det jeg måtte gjøre var bruke den originale braketten(den som er skrudd fast i døra) og flytte over den delen som selve speilet og justeringen på det "engelske"sitter i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 13, 2007 Har fått fikset det.........jeg vippet ut dørtrekket i overkant og vippet ut den lille trekanten. Så var det bare å skru ut skruen å koble av kontakten på speilet. Vips så har jeg like store speil på begge sider Fikk også limt på Kamei lyktelister idag,men måtte trå til med skikkelig fugemasse da den som fulgte med var helt forsteinet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 13, 2007 Det du bør vite når du skal montere et "engelsk" speil, er at vinkelen på det speilet ikke er den samme som det lille du har! Med det mener jeg at det er laget for en som sitter på høyre side og kjører og får derfor en helt annen vinkel mot speilet. Selv om du stiller speilet helt innover er det bare så vidt du ser langs bilsiden! Ser litt rart ut når man kan man stikke fingrene imellom speilet og kappen på utsiden! Det jeg måtte gjøre var bruke den originale braketten(den som er skrudd fast i døra) og flytte over den delen som selve speilet og justeringen på det "engelske"sitter i. Var ingen problem med det speilet jeg monterte iallfall,eneste som ikke funker er den funskjonen med at speilet vrir seg ned og ut (jeg har el-innklappbare speil) ellers er alt topp. Og selvfølgelig at speilet ikke klapper seg inn. Men den funksjonen bruker jeg aldri,men han jeg kjøpte bilen av i Oslo brukte da han stod parkert i en trang gate. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 13, 2007 jeg hadde heller ikke noe problem med dette på gamle bilen min der jeg monterte dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 13, 2007 jeg hadde heller ikke noe problem med dette på gamle bilen min der jeg monterte dette. Var litt skeptisk først.....men gikk helt knirkefritt!! Var gjort på noen få minutter hele jobben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 27, 2010 Og hvordan får jeg ut håndtaket på førersiden, nappe opp, nappe ut eller hva? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 27, 2010 nei, du tar den lille biten som sitter på innsiden av håndtaket (der hånden din drar igjen døren) og drar denne ut, deretter løfter du hele opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...