Motorproblem, g2 1,8 16v. Dør ut.

Anbefalte innlegg

Jeg har noe problem med min 1,8 16v motor (kr) i fra en golf 2.

 

Saken er at den ikke vil gå på tomgang. Den starter og går noen sekunder før den dør ut. Klarer heller ikke få noe mer enn 2000 rpm på den.

Motoren får bensin fram til kjeten. Før trodde jeg den ikke fikk det. Planen er å rense tanken for det er litt mørk bensin.

 

Det kom heller ikke noe bensin i retur bak ved tanken på tomgang. Jeg aner ikke hva som er vanlig her.

 

Har også godt over det som er av vacum. Har også prøvd andre like 16v deler for å å luke ut feil.

 

 

Den gikk som ei klokke for en uke siden da. Da var det problem med at den kun gikk på 3 sylindre, men det er fikset.

 

 

Alle tips motaes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I kveld har jeg flyttet registerreim en tan. Går bedre nå + jeg finner merke på svinghjul.

 

Ren bensin har jeg også.

 

 

Driver fremdeles å stopper etter 30 sek. ca.

 

Turtalet har ordnet seg.

 

?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende at eg tar heilt feil men me hadde ein golf 2 som bensin pumpa i tanken (enden av tankmåler) var gåen på. Då gjekk den og berre litt så stoppet den. Den klarte og bygge opp trykk til og starte men ikkje til og gå. Er sikkert 5-8år siden så husker ikkje heilt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende at eg tar heilt feil men me hadde ein golf 2 som bensin pumpa i tanken (enden av tankmåler) var gåen på. Då gjekk den og berre litt så stoppet den. Den klarte og bygge opp trykk til og starte men ikkje til og gå. Er sikkert 5-8år siden så husker ikkje heilt.

 

Oki, jeg har kun en pumpe.

 

Motoren står i en caddy. Der er det fallmating. Har kjørt bilen 3-4 mil før den begynte å styre.

 

Pumpa får strøm hele tidenog det kommer bensin fram..........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kun en pumpe? ... k-jet innsprut bruker jo to pumper... en til og levere til en som bygger trykk? skjekket bensintrykket? alle kr motorer har 2 stk. bensinpumper værtfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kun en pumpe? ... k-jet innsprut bruker jo to pumper... en til og levere til en som bygger trykk? skjekket bensintrykket? alle kr motorer har 2 stk. bensinpumper værtfall

 

Kun en ja.

 

Har heller ikke sjekket bensintrykk. Forslag til hva jeg kan bruke?

 

 

Jeg har en mk1 gti pumpe liggende. Hva om jeg kobler den før pumpa så det blir to?

 

 

Det som er så merkelig er at den har gått før og og jeg har kjørt den noen mil. Så gikk bensinfiltertett, bytta det og den gikk igjen.

 

 

Tok også av ledningen som går til bensintrykkregulatoren. Ikke smart for da røyk en bensinslange:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye trykk skal en forpumpe ha?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt og har 1GTI'er med KR motor uten den pumpen i tanken. Går bra uten den.

Forskjellen på en eller to pumper er hvor på tanken bensinen blir tatt ut.

 

Er det gnist på den etter den har stoppet?

Hadde et problem med tenningsmodulen på GTI'en min der den ble varm å kuttet ut.

Da var det bare å skifte den så gikk den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt og har 1GTI'er med KR motor uten den pumpen i tanken. Går bra uten den.

Forskjellen på en eller to pumper er hvor på tanken bensinen blir tatt ut.

 

Er det gnist på den etter den har stoppet?

Hadde et problem med tenningsmodulen på GTI'en min der den ble varm å kuttet ut.

Da var det bare å skifte den så gikk den.

 

Er gnist nå ja.

Men skal sies at de nye pluggene holdt ikke lenger enn 3-4 mil. Hadde problem med å ikke få gnist sist uke. Søkte og herja det jeg klarte. Feilen var pluggene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt og har 1GTI'er med KR motor uten den pumpen i tanken. Går bra uten den.

Forskjellen på en eller to pumper er hvor på tanken bensinen blir tatt ut.

QUOTE]

 

oki da gir jeg meg over :) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koblet til en 8v pumpe fra mk1 gti. Fungerte dårlig aleine, men stakk bare en slange ned i en bensin kanne da.

 

 

Men å bruke den pumpa for å mate fram til hovedpumpa fungerte. Går på tomgang.

Må si jeg er litt redd for overtrykk eller noe slikt. er jo noen bar på de 2.

 

Motoren gikk fint, men den fjusket litt når den ble varm.

Det er heller ikke falskluft.Testa med startgass rundt alle åpninger

 

Synspungt på dette? Kun koblet opp for å prøve.

 

IMG_04751.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koblet opp kun 8v pumpa og det fungerer. Motoren holder ca. 1 min. Frisk og fin på turtal, men på slutten begynner den å drukne på et vis før den dør ut.

 

Returen fungerer også...

 

Så jeg begynner å mistenke kjet driten.

 

Er det mulig å justere den? kan ikke finne noe da.

 

Alt av tips og råd taes imot.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koblet opp kun 8v pumpa og det fungerer. Motoren holder ca. 1 min. Frisk og fin på turtal, men på slutten begynner den å drukne på et vis før den dør ut.

 

Returen fungerer også...

 

Så jeg begynner å mistenke kjet driten.

 

Er det mulig å justere den? kan ikke finne noe da.

 

Alt av tips og råd taes imot.....

 

Er noen justerings muligheter, men det er jo ikke bare å prøve uten å ha utstyr til å se forskjellene.

Har jo CO skruen nede i mengdemåleren. (den med tallerkenen)

Så har du tomgangsskruen.

Og det går ann å skimse varmkjøringsregulatoren.

Kommer ikke på noe mere akuratt nå, ikke sikkert det er flere å justere på.

 

Har jo vært mye problemer med den bensinfordeleren på mengdefordeleren. Den som sitter oppå toppen som alle dyseneslangene er koblet til.

Ruster små hull i noen plater inne i den.

Men ikke åpne den for å sjekke, da vil du ikke få den tett.

Bare et tips jeg ville ha sjekket:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noen justerings muligheter, men det er jo ikke bare å prøve uten å ha utstyr til å se forskjellene.

Har jo CO skruen nede i mengdemåleren. (den med tallerkenen)

Så har du tomgangsskruen.

Og det går ann å skimse varmkjøringsregulatoren.

Kommer ikke på noe mere akuratt nå, ikke sikkert det er flere å justere på.

 

Har jo vært mye problemer med den bensinfordeleren på mengdefordeleren. Den som sitter oppå toppen som alle dyseneslangene er koblet til.

Ruster små hull i noen plater inne i den.

Men ikke åpne den for å sjekke, da vil du ikke få den tett.

Bare et tips jeg ville ha sjekket:)

 

 

Den ja.

Den har jeg ikke byttet. Skal prøve den i morgen.

 

Jeg har dobbelt opp av kjet så i hverstefall teste med det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta den tingen og ingen endring.

 

Men si meg en ting. Skal det ikke komme bensin ut av dysene? Jeg dro ut 1 og 2 og la dem i en flaske.

 

Tok også ut den delen som ble nevnt sist. Den med blå kontakt. Stakk enden med hele greia oppi en flaske der også. Null bensin. Motoren får jo bensin fram da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta den tingen og ingen endring.

 

Men si meg en ting. Skal det ikke komme bensin ut av dysene? Jeg dro ut 1 og 2 og la dem i en flaske.

 

Tok også ut den delen som ble nevnt sist. Den med blå kontakt. Stakk enden med hele greia oppi en flaske der også. Null bensin. Motoren får jo bensin fram da.

 

Det kommer ikke bensin ut av dysene før du løfter opp tallerkenen inni luftfilterboksen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm merkelig den innspruten din.

Har et tips til. Du kan prøve å skifte den trykkregulatoren som sitter ved tanken.

Du har vel den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm merkelig den innspruten din.

Har et tips til. Du kan prøve å skifte den trykkregulatoren som sitter ved tanken.

Du har vel den?

 

 

Trykkregulator ved tanken? Hmmm, tror ikke jeg har det.

 

 

 

 

 

Jeg har kava i hele dag med motoren. Litt merkelig motor egentlig. 2 ganger i løpet av dagen var jeg sikker på å kjøre med den. Men så begynner den å tulle:(

 

 

Bestemte meg for å låne kjeten til brodern.

Tror jeg fant problemet i dag. I den banjoskruen (bilde) eller hva det heter er det et filter. Brodern sin var ikke like tett som mitt.

Ser ut som jeg må ta ned tanken og rense den. Den andre banjobolten ble ikke noe bedre etter mye testing.

IMG_04931.jpg

 

Etter jeg bytta kjeten ble det noe sykt ettertenning. Tok kansje 5sek + å skru den av etter nøkkel. Ordnet nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal jo være en trykkregulator på dette systemet, men den er vel mest beregnet på holdetrykket.

Slik at den har trykk i systemet og blir lettere å starte.

Tror du får skaffe deg manometer og nippler slik at du får målt diverse trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal jo være en trykkregulator på dette systemet, men den er vel mest beregnet på holdetrykket.

Slik at den har trykk i systemet og blir lettere å starte.

Tror du får skaffe deg manometer og nippler slik at du får målt diverse trykk.

 

Det er en trykkregulator som henger på toppen rett over girkasse da. DEt er den eneste jeg vet om.

 

Men jeg burde hatt en regulator ved tanken da.

 

 

Er store sjanser for jeg skal ha noe manometer ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke helt hvordan det er på 2'er golfen, men på 1'er golfen sitter det en slik regulator.

De manometer greiene jeg snakker om er for feilsøking.

Kjenner ikke noen på et VAG verksted som kan låne med seg det hjem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo bare å reise på tess å handle et manometer det, som du kan montere i motorrommet 4 ever.

På slangen som går inn på bensinmengdefordeleren (tallerkenen)

Koster sånn ca 500-600 på Tess med litt rabatter.

 

Jeg hadde slik måler på mitt K-jet system når jeg kjørte med det.. kan legge ved et bilde.

Men det er av sånn jeg har det nå, men du skjønner sikkert greia.

catch.jpg

 

Da kan du få målt bensintrykk og hviletrykk osv (hviletrykket bestemmer av trykkakkumulator som egentlig skal sitte ved bensinpumpe, får lettere start ved neste oppstart)

 

Håper du får det til, grom Caddy du har! :)

 

Lurer på om bensintrykket på 16v er orginalt 4,5bar. (hvis ikke systemet er chimset opp)

Ved å chimse legger man på flere skiver på den skruen som du har ringet rundt med rødt på bilde ditt (de små skivene)

orginalt er 1 skive og legger man på 2=tilsammen 3 har man bensintrykk på 6,5bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I helga har jeg renset tanken for sandblåsingssand og litt vann:(

Blåst og renset alle rør fram til motor.

 

Har også senket 16v pumpa så den ligger 5 cm under utløpet på tanken.

 

Starte opp med 16v pumpa og det stoppet som den har gjort. Prøvde vel dette 2-3 ganger før den ikke ville mer.

 

Pumpa får strøm hele tiden, men ser ut som den kobler seg ut. Er det vanlig? trykk styrt?

 

Blei dritlei og koblet på 8v pumpa og kjørte den hjem faktisk:)

 

Går ikke helt reint riktignok, men håper det bare er pga. jeg bruker feil banjobolt. (bruker retur på inn)

 

 

 

Kan det være 16v pumpa som har lage bråk heletiden da? om den kobler seg ut.

 

 

Er jo grisedyr jo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt utenom det jeg spurte om først.

 

Får ikke mer enn 3000 rpm og da fjusker den.

 

Hva kan det være?

Helte på noe stp rens i stad.

 

Kan det være slangene som går inn til dysene?

 

Pluggene er grå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.