Anbefalte innlegg

Hej!

 

Kjøpte en 99 Passat 1,8T for litt over et halvt år siden, fra en forhandler.

Helt fra dag èn har den nøkket ved 1800-2200 omdr.

Dette var jo noe som gikk på garantien mot forhandler, så de såg på saken uten at de kunne merke at den nøkket en gang.

Bilen ble sendt til de nok en gang, og de undersøkte litt grundigere, uten å finne noen grunn. De kunne heller ikke nå merke at den nøkket. Kanskje ikke så rart da den prøveturen de tok ikke var av den ideelle for å teste nettopp det.

Tredje gangen kjørte jeg bilen og viste de når den nøkket, og dermed ble de overbevist om at den gjorde det.

Nøkkingen ble bare verre og verre etter hvert. De skiftet turbo, luftmengdemåler, og tennplugger til platinum, men uten at det ble bedre. Girkassen ble, etter jeg hadde vert inne med bilen til de seks ganger, sendt til overhaling.

Har nå akkuratt fått den tilbake.

Nøkkingen er NESTEN helt borte! Men det irriterer meg så grenseløst det som er igjen!

De aner ikke lenge hva de skal skifte, og kjenner selv ikke nøkkingen. (les. ikke ideelle prøveturer)

 

Men hva kan da gjøre at den nøkker?

Datamaskinen de plugger i kan fortelle at bilen er i skjønneste orden (noe den har kunnet hele tiden)

Slanger o.l. er som det skal.

 

Bilen har nå vert ca 17 uker på verksted i løpet av det siste halve året!

Møkka lei! Men om noen hadde en liten idè om hva det kunne være hadde det vert kjempe om jeg kunne fått høre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hej!

 

Kjøpte en 99 Passat 1,8T for litt over et halvt år siden, fra en forhandler.

Helt fra dag èn har den nøkket ved 1800-2200 omdr.

Dette var jo noe som gikk på garantien mot forhandler, så de såg på saken uten at de kunne merke at den nøkket en gang.

Bilen ble sendt til de nok en gang, og de undersøkte litt grundigere, uten å finne noen grunn. De kunne heller ikke nå merke at den nøkket. Kanskje ikke så rart da den prøveturen de tok ikke var av den ideelle for å teste nettopp det.

Tredje gangen kjørte jeg bilen og viste de når den nøkket, og dermed ble de overbevist om at den gjorde det.

Nøkkingen ble bare verre og verre etter hvert. De skiftet turbo, luftmengdemåler, og tennplugger til platinum, men uten at det ble bedre. Girkassen ble, etter jeg hadde vert inne med bilen til de seks ganger, sendt til overhaling.

Har nå akkuratt fått den tilbake.

Nøkkingen er NESTEN helt borte! Men det irriterer meg så grenseløst det som er igjen!

De aner ikke lenge hva de skal skifte, og kjenner selv ikke nøkkingen. (les. ikke ideelle prøveturer)

 

Men hva kan da gjøre at den nøkker?

Datamaskinen de plugger i kan fortelle at bilen er i skjønneste orden (noe den har kunnet hele tiden)

Slanger o.l. er som det skal.

 

Bilen har nå vert ca 17 uker på verksted i løpet av det siste halve året!

Møkka lei! Men om noen hadde en liten idè om hva det kunne være hadde det vert kjempe om jeg kunne fått høre!

 

merker litt nøkking fra min passat 1998 1.8T ved max pådrag i 2-3 gir..

men det virker som om at det er turboen som lader ugjevnt.. prøv å sjekk N75 ventilen din.. er det ikke den som styrer ladetrykket?

på min skjer dette bare av og til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har også nøkking rundt 1700- 2400 rpm... ingen feilkoder å finne..: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.