#1 Skrevet Mai 13, 2007 Parkerte s6 med nesa ned i en ganske skarp bakke i går. Etter dette ble det bare tull: -Første som skjer er at jeg merker en del nykking når jeg kjører der i fra. Må trø inn clutch i en nedoverbakke og da stopper motoren. Kjører rundt litt, og problemet vedvarer. Kan det være at parkeringa mi har ført til at bensinfiltret er tettet litt til? Nå idag starter bilen som normalt, men ute på veien og over 30% gasspådrag begynner det å nykke. Nytt for idag er at når den får motstand/gass går den over på 4 syl. Virker som den er litt mer ømtålig på motstand og, til tider (somregel en liten stund etter den er startet) går den og på 4 sylindre på tomgang. Hadde oppe og sjekka pluggene, de må byttes. Lite fukt ellers i "kavitetene" Pluggene satt fint på plass. Den ene plugghetta er sprukket helt nede i tuten, så her tapet jeg med isolasjonstape for å teste om det var her problemet lå mtp overslag. Det var det ikke. Hvor får jeg rimelige hetter? Ellers ser coilrekka ikke helt bra ut, men jeg tviler litt på at det er her feilen ligger.. Rart at dette skulle komme akkurat etter denne berømte parkeringa i 20graders vinkel. Noe annet jeg kan sjekke? Hvor ligger de to bensinfiltrene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 13, 2007 har vag com så jeg kan hjelpe deg litt? Har også liggende coil rekke,PoS,plugger,LMM og noen hetter som er go så hvis det er feil der finner vi det. Er vell bare 1filter i motor rommet, det andre filteret ligger vell inni tanken rundt bensin pumpa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 13, 2007 Det kan jo og tenkes at det var en ren tilfeldighet at bilen hadde stått parkert i en bratt bakke? Hadde du hatt bilen parkert på en parkeringsplass som var i vater, kunne det like gjerne ha inntruffet etter denne parkeringen. Prøver ikke kverulere, mener bare at du ikke bør følge et spor blindt bare fordi det skjedde etter bilen sto parkert i en bakke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 13, 2007 Kent, vi kan jo snakkes nærmere ettervært! Pål: Sier ikke at det ER pga dette, var bare litt rart at det skjedde der og da. Bilen oppførte seg litt rart etter en lignende parkering en gang tidligere, med da gikk det raskt over. Filter nr 2, lengst foran, hvor fins det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 13, 2007 filteret står rett over turboen.. stor rund dings med kraftige bensinslanger i metall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 13, 2007 Filter nr 2, lengst foran, hvor fins det? Det filteret ser du på høyreside, under panseret. Hvis du ikke ser det filteret vil det bare si at dette er en jobb du skal holde deg unna, la andre med bare 9tommeltotter se på det og la de bytte det for deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 13, 2007 lol.. Ja, i følge servicehefte og diverse kvitteringer kan jeg ikke se at det er gjort på en god stund, så det er vel en grei plass å starte uansett. Plugghetter, hva ligger disse på i pris..? Skulle gjerne bytta de også i alle fall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 14, 2007 plugghetter er sviiindyrt! kjøpte 5nye til min for ca 2000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 14, 2007 Plugghetter: http://catalog.worldpac.com/zygmunt/wizard.jsp?partner=zygmunt&clientid=bimmerparts.com&baseurl=http://www.bimmerparts.com/&cookieid=23309T3AE23309TMCK&year=1995&make=AU&model=S6--001&category=F&part=Spark+Plug+Connector link til hovedsiden: http://www.bimmerparts.com/index.html Mvh Leif 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 14, 2007 Enda mer plugghetter; http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=krfabtnemzksxw3woxzvs045&makeid=800002@Audi&modelid=1009381@S6%20TURBO&year=1996&cid=25@Ignition%20Parts&gid=7227@Spark%20Plug%20Connector 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 14, 2007 hvordan er det å bestille fra disse sidene? Tar det lang tid?? Regner med dere har bestilt derfra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 14, 2007 Leste ut feilkoder idag, legger de ut her til allmen beskuelse 6 fejl registeret 00516 029 Tomgangskontakt F60 Kortslutning til stel Sporadisk --------------------------------- 00513 027 Motoromdrejningsføler G28 Urealistisk signal Sporadisk --------------------------------- 00528 030 Høydeføler F96 Afbrydelse/kortslutning til plus --------------------------------- 00525 028 Lambdasonde G39 Kortslutning til plus Sporadisk -------------------------------- 00537 011 Lambdaregulering Reguleringsgrænse underskredet Sporadisk -------------------------------- 513 003 Motoromdrejningsføler G28 Intet signal Kjøpte et bensinfilter, men det ble jo mindre og mindre håp om at det er problemet for hver feilkode som ble lest... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 14, 2007 Slett feilkodene og kjør litt, så leser du på ny feilkoder, kommer det opp noen da har du i allefall en pekepinn på hva det kan være. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 14, 2007 Vil en defekt lambdasonde gjøre at bilen slår over på 4 syl? Vil for lite drivstoff grunnet tette filtre gjøre at bilen slår over på 4 syl? I dag går bilen ujevnt ved belastning på lavt turtall, men greit ved litt belastning på høyere turtall Kan dette være et tegn på at pumpa sliter med å få trykt gjennom nok suppe? Noen ganger går den bra på tomgang, noen ganger på 4 sylindre.. Jeg synes det virker som et tenningsproblem, men får vel prøve å bytte filteret først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 14, 2007 Vil en defekt lambdasonde gjøre at bilen slår over på 4 syl? Nei, en defekt lambdasonde vil ikke gi de symptomene. Vil for lite drivstoff grunnet tette filtre gjøre at bilen slår over på 4 syl? Nei, ikke at den slår bare på 4. Ved for lean bensintilførsel vil du kjenne at motoren sperrer og vil ikke opp i turtall, med det er ved pådrag du vil kjenne det. I dag går bilen ujevnt ved belastning på lavt turtall, men greit ved litt belastning på høyere turtall Dette er typisk tenningsfeil, sjekk plugger, kabler og alt som har med tenning å gjøre. Du har jo fått ett pekepinn på hva det kan være, G28. Kan dette være et tegn på at pumpa sliter med å få trykt gjennom nok suppe? Nope, det har ingenting med det å gjøre. Tror neppe det er bensintilførsel problem du har. Jeg synes det virker som et tenningsproblem, Jepp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 14, 2007 G28 er vel den føleren som sitter ved nederste reimhjul? Mulig det har kommet vann i den siden du parkerte i en såpass bratt bakke? Dårlig isolasjon på ledningene? Gnisser ledningene borti noe? En med ETKA kan vel fortelle deg nøyaktig hvor den sitter på din bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 14, 2007 har etka og autohidden hvis du trenger, jørg1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 14, 2007 Kent, hadde jeg kunne lånt coiler og plugghetter av deg etpar timer i morgen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 14, 2007 Kent, hadde jeg kunne lånt coiler og plugghetter av deg etpar timer i morgen? Jepp ingen probl!! skriv på msn når du trenger det. Har du sletta di feilkodene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 15, 2007 Skulle bytte bensinfilteret idag, alt vel bortsett fra at den skruen som skal istte på inntakssiden på filteret (som går over selve bensinrøret) sitter BOM FAST... Nå har jeg prøvd en stund og filteret er bøyd skeivt... Skal jeg bare lete frem en ny skrue? Er det trygt å sette trykk på systemet før denne er på?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 15, 2007 Kent, i morgen kanskje jeg kan låne coiler og hetter av deg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 15, 2007 Skulle bytte bensinfilteret idag, alt vel bortsett fra at den skruen som skal istte på inntakssiden på filteret (som går over selve bensinrøret) sitter BOM FAST...Nå har jeg prøvd en stund og filteret er bøyd skeivt... Skal jeg bare lete frem en ny skrue? Er det trygt å sette trykk på systemet før denne er på?? Jeg er ikke helt sikker på hva du mener. Ta ett bilde av problemet ditt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 16, 2007 Har ikke mulighet til å ta bilde av bilen nå.. Selve bensinrøret er gjenget, denne saken her skal stå som på bildet, og røret gjenges gjennom den og inn i gjengene i bensinfilteret. Dette er altså på inntaks-siden. Kan denne hentes ut fra Møller tro? Helt steike fast på filteret og det medfølger ikke til det nye filteret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 16, 2007 bytta filteret, bilen gikk perfekt igjen. Tenkte jeg skulle kjøre den god og varm for å se hva som skjedde da, alt vel. Parkerte, bilen sto i 10 min, da jeg da startet og sto på tomgang begynte det å fuske igjen. Men nå kun på tomgang! Får vel ta tomgangsregulator i nærmere øyesyn. Eller kanskje grovfilteret til bensinen? 513 003 Motoromdrejningsføler G28 Intet signal --oOOo-- Kan denne feilmeldingen være oppstått rett og slett fordi motoren ikke var igang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 16, 2007 513 003 Motoromdrejningsføler G28 Intet signal --oOOo-- Kan denne feilmeldingen være oppstått rett og slett fordi motoren ikke var igang? Jeg vil vel tro at det er derfor motoren fusker, den mister signal i ny og ne og dette blir lagt opp feilminne, altså er det brudd i ledningen eller nesten defekt G28 føler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...