#1 Skrevet Mai 13, 2007 hvordan er denne montert? å er dette bra? bildene er tatt fra en bil som jeg tenkte kjøpe.. a4 1996 1.8Tq 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 13, 2007 Denne dumpen er vel åpen, noe som i utgangspunktet ikke er bra på VAG. Er det synsbedrag, eller er det oljefilm rundt hullene på den? Dette kan være tegn på sliten turbo... Lykke til uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 13, 2007 Denne dumpen er vel åpen, noe som i utgangspunktet ikke er bra på VAG.Er det synsbedrag, eller er det oljefilm rundt hullene på den? Dette kan være tegn på sliten turbo... Lykke til uansett. jepp, har forstått at open dump ikke er bra på vag må vell montere en resirk i såfall.. Nja, synd om det skulle være sliten turbo: eek : men vill det ikke komme litt olje fra oljeåndinga? har det på min passat 1.8T i allefall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 13, 2007 Ehh... Hallo? Ser jeg syner, eller er denne åpne dumpventilen montert på innsugsslangen FØR turboen? Kun montert der, og slipper ut i friluft? Isåfall har den jo ingen funksjon. Enten det er dump eller resirk, skal den være plassert MELLOM utløp fra turbo og spjeldhus. Når spjeldhuset lukkes(Ved giring eller opplett på gassen) møter luftstrømmen en stengt dør(Spjeldhuset) og slår tilbake i retning turboen. Denne motsatte luftstrømmen tvinger turboen til å stanse opp, og det er skadelig for turboen samt at den da må starte fra null igjen når du atter gir på. Derfor dumpventil/resirkventil som slipper ut trykkbølgen før den når turbo. Men her ser det vitterlig ut som om dumpventilen er montert på innsugsslangen før turbo, og er isåfall hull i hodet. Håper jeg tar feil. For øvrig, jo nærmere spjeldhuset man får plassert dump/resirkventilen, jo bedre, for da slipper man for mye luftstrøm i feil retning, og får dermed raskest turborespons ved pådrag igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 13, 2007 helt endig der! det var det jeg lurte på! alle dump`ene som jeg har sett blir montert på den store slangen mellom ic å gassspjeld.. lurer på hvem som har montert dette slik du ser nok ikke syner.. ser jo at den ligger på venstreside av motoren, rett over turbo skjønner prinsippet med dump/resirk. men ikke denne patenten hær 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 13, 2007 Slangen på dumpen går den ikke ned til trykksiden?På min sto den samme plass men slangen som orginalventilen sto var bra lang så den kom opp dit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 13, 2007 ok, hadde du samme ventil espen? tror faktisk at den kobles der hvor resirken var?? hmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 13, 2007 Ja, hvis det går en slange ned, så er den koblet riktig. Kun hvis den er koblet rett på innsugsslangen at det er feil. Det ser du med en gang. Uansett er det beste å koble den på rett ved spjeldhuset. Grunnen til at få gjør det er vel at man må resirkulere luften på disse motorene. Hadde det gått med åpen dump hadde jeg plassert den RETT før spjeldhuset. Er det jeg skal gjøre på prosjektbilen min(Datsun 240Z), men på audien blir det for mye styr. SÅÅ mye har det ikke å si akkurat heller, tror ikke man merker særlig forskjell egentlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 13, 2007 ok nei.. får satse på at dette blir bra!! er vell bare å invistere men denne dumpen skal bort uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 14, 2007 ok, hadde du samme ventil espen? tror faktisk at den kobles der hvor resirken var?? hmm Jepp men som de andre sier så er det annbefalt å ha den nermest innsuget! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 14, 2007 jepp, stemmer det! men om bilen blir min, da skal dumpen bort.. og ny resirk monteres 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 14, 2007 jepp, stemmer det! men om bilen blir min, da skal dumpen bort.. og ny resirk monteres Oki...har du bilde av bilen eventuelt salgsannonse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 14, 2007 sender deg brev 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 16, 2007 men når jeg skal ned å se på bilen.. er det noe spessielt jeg burde se etter? a4 1,8Tq 1996 kan se etter olje rundt pop-off`en.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...