Anbefalte innlegg

noen som har vært borti dette? har automat-gir.. virker som om det har med giringen å gjøre?! eller at den får for lite/for mye av noe.. rister i noen sekunder om gangen og ganske ofte.. spesielt på lavt turtall... noen som vet noe? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den chippet ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, det skal være sikkert!!! men den burde... hihi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rister den ved belastning, eller på lett gange? Er den gått langt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føles som om dirringen e der uansett hva egentlig.. e vel spesielt mye når jeg f.eks ligger i 80.. på lavt turtall.. da må jeg hele tiden justere med gassen, føles som om hele bilen dirrer..motoren går på en måte ujevnt. på tomgang går den helt fint! tror den går bra på høyt turtall også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den e gått ca.170.000..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det her blir et skudd i blinde, og ville normalt ikke turt å svare på denne tråden, men:

Min nyervervede 1,9TDi oppførte seg også slik, ristet voldsomt på lavt turtall. Jeg har dog manuell kasse. Så også at girspaken ristet voldsomt når det begynte sånn, og det var såpass kraftig at det klirret i verktøysettet som lå i bagasjerommet...

Det problemet ble borte i dag da jeg fikk ordnet så den gikk på alle fire sylindre igjen... Vet ikke om det er samme feil hos deg, men motoren rister altså noe forferdelig på lavt turtall hvis den går på 3 sylindre. Hvis det er det som er problemet hos deg også, så ville vel dysene vært et naturlig sted å begynne feilsøkingen.

Men dette er som sagt bare et forslag fra min side, det er sikkert andre mer sannsynlige ting som kan være feil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner hvertfal hva du mener, har vært borti samme feilen på min egen.. men er flere ting som kan gjør at den oppfører seg sånn... Hmm, vet ikke helt hva jeg kan foreslå. det beste er vel å å ta å feilsøke litt med diagnoseutstyr, Vag-com etc..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar, skal prøve å få tatt en diagnosetest på den snarest jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

disse motorene gjør en liten "dirring" på lavt turtal ved belastning.. merket det på mange.. ligger ingen feil på vag-com.. min og gjør sånnt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig det.. men jeg vil si at min rister høyst uvanlig.. er ikke snakk om en liten ubetydelig dirring. det er snakk om risting i hele bilen hvert 5 sekund når jeg er litt oppe i fart, ikke noe spesiel belastning på den heller.. såå.. virkelig plagsomt! : mad : men ser ut til at jeg får tatt en diagnose test nå i helgen, så da håper jeg den viser noe, så jeg kan få det litt bedre! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig det.. men jeg vil si at min rister høyst uvanlig.. er ikke snakk om en liten ubetydelig dirring. det er snakk om risting i hele bilen hvert 5 sekund når jeg er litt oppe i fart, ikke noe spesiel belastning på den heller.. såå.. virkelig plagsomt! : mad : men ser ut til at jeg får tatt en diagnose test nå i helgen, så da håper jeg den viser noe, så jeg kan få det litt bedre! :)

Hehe.. Godt å se at noen her inne har samme type bil som meg;)

Det som er mest utrolig, er at jeg har nett det samme problemet som deg!..

Den rister på giret samt ligger ugjevnt på turtall.. Virker som den jager litt.

Jeg har enda ikke funne ut noe om hva det kan være, men jeg tror ( Etter at jeg vasket LMM ) det kan være luftmassemåleren.. Jeg skal skifte snart. Og kan gi deg en tilbakemelding på problemet.

Min er forresten Chippet. DET BØR DU GJØRE OGSÅ;)

Jeg har en bekjent som gjør slikt for en helt grei pris...

Me snakkast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. jo, har litt lyst å chippe ja :P e litt dau over fjellet! hva ska han kompisen din ha da? e det skikkelige greier m garanti og alt eller? har hørt at sånt bør gjøres hos merkesteder uansett, men... har kontrolltime på bilen min på torsdag, da skulle de se om de kunne finne ut av ristingen! Han jeg snakket m hadde visst vært borti noe av det samme tildligere, så jeg HÅPER!!! oxo bør det ikke bli for dyrt!!! :S gi meg en lyd da, om du finner ut mer, så gjør jeg det samme! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har vært borti dette? har automat-gir.. virker som om det har med giringen å gjøre?! eller at den får for lite/for mye av noe.. rister i noen sekunder om gangen og ganske ofte.. spesielt på lavt turtall... noen som vet noe? : klø :

Du har trolig en lockup-feil på converteren .

Hadde dette selvpå en 98-mod.,så jeg fylte på en tube converterfix og bilen var grei etter en halv dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da vil jeg begynne med å takke alle som tok seg bryet med å svare meg og prøve å hjelpe! Ellers har jeg nå fått svar på at problemet mitt er i girkassen : gråter : har kontroltime på onsdag, og da HÅPER og BER jeg om at dette blir en garantisak!!! (forrige eier hadde samme problem og hadde den til rep. for 2 år siden...) *krysse fingrene for meg* :P -anja-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svinghjulet kan jo skape vibrasjoner om det er slått skeivt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg får vel komme med en aldri så liten oppdatering her da. Etter MYE om og men og forskjellige meninger fikk jeg konstantert på et verksted her i Bergen at det var feil på girkassen, som jeg fryktet! : gråter : etter mange telefoner mellom gamle eier, som lovet i salgsannonsen at det var helt nyoverhalt girkasse på bilen, og samtaler også med verkstedet i Moss, som den gang utførte jobben, besluttet jeg å kjøre bilen til Moss. Mener helt at dette MÅ være en reklamasjonssak! Vi fikk høre fra verkstedet at det var takstmannen fra forsikringselskapet til tidligere eier som mente det ikke var nødvendig å bytte hele kassen. Hadde de gjort det hadde gamle eier måttet ut med akkurat samme egenandelen uansett, så vi mener dette er en feil fra forsikringsselskapets side. Det har vært fryktelig mye frem og tilbake og bilen er blitt stående LENGE! Har enda ikke fått noe svar.. Skulle de nekte for at det er deres feil, sitter vi med en advokat i nær familie klar til å ta saken! Men håper vi kan slippe dette og finne en løsning!! Men altså, til andre med samme problem; er jo tydeligvis mye det KAN være, men girkassen er et sårt punkt.. hvertfall på diesel/automat-bil!! : dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg kjøpte en 1.9TDI med nyoverhalt girkasse fra NBS. Etter noen måneder begynte bilen og spise speedometersensorer. Etter den tredje var bytta, ble det slått fast at girkassen trengte rep. NBS tok det på garanti etter litt krangling.

Når den kom tilbake begynte den å lekke olje. Bilen ble på nytt sendt nedover med streng beskjed om at den ikke måtte kjøres, men eventuelt TRILLES/transporteres på henger pga girkasselekkasje. Autolink tenkte å kjøre bilen for egen maskin fra Drammen til NBS, hvorpå girkassen havarerte underveis. Uvisst hvem som kosta dette, men fabrikkny girkasse ble montert.

Når bilen kom tilbake for andre gang så hadde den vibrasjoner som du beskriver ovenfor her. Møller Trondheim påviste at svinghjulet var skakt, og bilen ble for tredje gang sendt til NBS. De kosta også svinghjul, dog etter en god del krangling.

Moralen er, ta det på garanti :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jes.. er det vi mener vi har krav på, i og med at møller har gitt tre år garanti på kassen. men de prøver å sno seg unna og mener det er ingen garantisak!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.