#1 Skrevet Mai 14, 2007 Har en '98 Audi A6 1.8T, med ombygd eksos. Skal bytte katalysator nå og er usikker på om jeg trenger lamda da jeg ikke er sikker på om denne er montert. Burde jeg få feilmld eller definitivt merke om denne ikke er montert? Er det lett å få øye på den eventuelt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 14, 2007 Har en '98 Audi A6 1.8T, med ombygd eksos. Skal bytte katalysator nå og er usikker på om jeg trenger lamda da jeg ikke er sikker på om denne er montert. Burde jeg få feilmld eller definitivt merke om denne ikke er montert? Er det lett å få øye på den eventuelt? Du må kjøpe en kat med uttak til lambda. Uten lambda, vil bilen din gå dårlig/vondt. Lambda styrer blandings forholdet til motoren din. Lambdaen ser du som en ledning med kontakt som skal sitte i omr kat. Hvis du kobler bilen til VAGCOM så ser du fort om den virker. Du må ha lambda for at bilen skal gå som den skal. Hvis ikke, så går motoren din i et nødmodus, for at den skal få tilstrekklig med bensin/luft blanding. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...