Får ikke løs demper på Audi 100 92

Anbefalte innlegg

Har prøvd også få løs demperen forann på Audi'en, men sliter som bare F... : mad :

Noen som har noe tips? Etter det jeg har lest på andre innlegg så skal det vell bare være og dra den opp når jeg har skrudd av de skruene på toppen?: klø :

Helt supert om noen kunne forklart litt for meg, er første gang jeg gjør dette: klø : :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilke skruer på toppen ?? skal du ha ut helle bene ?? eller hva mener du ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har løsnet de 3 skruene på toppen, også den 1ene på toppen av demperen. Ringte til Audi verksted istad, og de sa bare at det skulle være og "dra" den opp. men så lett var det ikke:S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har det kommet olje nedi da så det har bygd seg opp litt vakum der da?? får du har tatt ut fjerbene ?? det sitter ikke på bilen eller??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal bytte ut hele demper og fjør, men må først få ut demperen..her er et par bilder, vis det hjelper

14052007283.jpg

14052007284.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du burde løse den fra drivakslingen og styre stag som går inn på fjør bene. så er det mye letter og jobbe med. trenger itte og ha kotrol på forstilige vis du bare slår opp den på styre staget.

og er en fordel og gjøre dette før du skrur opp di tre innerste på toppen og den i mitten.

hvis du forstår?? du tar driv akslen og styre stage og løfter den opp av ende leddeog skrur ut di 3 skruen lengst ut.

så kan du ta sammen fjæra og ta av den og støtdemperen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du MÅ ikke ha ut dempere n føre du tar ut hele fjærbeiene... vipp ut alt og napp det så ut.. er nok rustet litt fast...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt enig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og OBS ITTE åpne mit skruen uten og kleme samen fjøra da kan du få deg en overaskelse du sent vil glemme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Tror jeg skjønner litt mer nå.. Takk for svara:) Men nå har jeg skrudd i maange timer, så nå tar jeg og prøver med imorgen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min A6 95 er det en Mutter som holder demperen nede som må løsnes med spesialverktøy.

Dette fås på biltema til en hundrelapp. tør ikke garantere at det er en slik en på din men ser slik ut.

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=506&iItemId=102659

Denne satt veldig godt på min og jeg måtte bruke lufttrekker for å få den løs.

Etter det jeg kan huske så skulle det jeg har markert under være denne mutteren :)

14052007284.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe har du noe og klem fjøra samen med da?

er avhenge av det for og få dem nye på igen.

og vis du ser på bilde to øverst på fjerbene ser du at det er gjenger. så da skrur du av det lokk når du får det ut så kan du dra ut støtdemperen. hihi

smalt det litt når du skrude opp mitskruen uten og klem samen fjæra da?? det vil jeg tro he he lykke til.

skal du skr tidlig i morgen da blir vel en del på i morgen på dagen og kvelden. bare og sende på en melding vis det itte går bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min A6 95 er det en Mutter som holder demperen nede som må løsnes med spesialverktøy.

Dette fås på biltema til en hundrelapp. tør ikke garantere at det er en slik en på din men ser slik ut.

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=506&iItemId=102659

Denne satt veldig godt på min og jeg måtte bruke lufttrekker for å få den løs.

mye liker og bruke vanpumpe tang eller anden tang. brukte jeg er sikkert med ny hylse med i demper pakka også. så itte noe probleme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ser ut som det er det her å gett:P Får dra opp og kjøpe det imorgen, så blir det nok litt lettere..

Ja, jeg har sånne fjør klemmer, så det skal nok orden seg håper jeg. tja, smalt litt.. hehe, men det har jeg gjort før, og fikk det faktisk lett isammen igjen:)

Spør imorgen vis det er jeg noe jeg lurer på jeg.. Takk for hjelpen så langt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter det jeg ser på bildet så har han jo ikke skrud av mutera som holder demperen nedi fjærbenet... eller?? å trenger ikke fjær klemmer er jo bare å slippe den forsiktig nedigjenn fra gjekken så går det av seg selv det der, men husk å styr dempern.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det, må få av det imorgen, så får se åssen det går da:P

Trenger fjærklemmer etter det, skal bytte dempere også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye liker og bruke vanpumpe tang eller anden tang. brukte jeg er sikkert med ny hylse med i demper pakka også. så itte noe probleme.

Jeg har akkurat byttet på min og der var den kun med skiva på undersiden av denn "mutteren".

Dette verktøyet fra biltema gjør jobben og det går ikke ann å ødelegge selv om det er biltema! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat byttet på min og der var den kun med skiva på undersiden av denn "mutteren".

Dette verktøyet fra biltema gjør jobben og det går ikke ann å ødelegge selv om det er biltema! :)

ja vel jeg bytte på 100 min for noen månder siden der var den med. men uansett ikke noe problem og bruke vanpumpe tanga. er så masiv den så det går fint men man kan jo kjøpe ei tang til den også. vid man har mye brukt for den : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, kan anbefale biltemaverktøyet, det er en hylse som du setter på lufttrekkeren, så er det bare å banke løs. Hjelper ikke det, er Dremel din venn.. ;)

Husk at du skal ha 240Nm i tiltrekkingsmoment på denne hylsemutteren, det er i hvertfall slik på S4'n, uten at jeg tror det er annerledes på en 100.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.