#1 Skrevet Mai 14, 2007 Bilen min stoppa under pådrag for noen uker siden. Tidligere har det bare vært å knipse litt forsiktig på motorstyringsboksen, så startet den igjen, nå er den derimot steindau. Etter at den stoppet, fikk jeg opp noe sånt som ECU - internal rom error.. Det hele startet etter at jeg byttet bankesensorer. Plutselig stoppet den, fikk rare "klikkelyder" fra enten ecu-en eller rundt sikringsboksen i tillegg til at turtellern virrer fram og tilbake som den selv vil. Leiter nå etter en brukt enhet, men finner lite da min selvfølgelig ikke er av vanlige AEB varianten. 4B0907557C heter enheten min og er til AJL motoren. Kan jeg kanskje bruke ECU til AEB motoren (4B0907557B)? Noen tips om hvem som kan ha liggende til en ok pris? 13800,- hos den lokale Vag-forhandleren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 14, 2007 "klikkelyder" som i gnist? høres litt ut som at det er et brudd et sted spør du meg, men jeg har aldri sagt at jeg har peil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 15, 2007 Tipper det er bensinpumpereleet som klikker.....er bilen chippa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 15, 2007 Hvis det virkelig er motorstyringsenheten, kan denne skaffes uoriginal - i alle fall til Audien jeg har - via Bilomsetningen, Arendal Saken var at jeg hadde periodiske startproblemer (ref mine tidligere innlegg vedr. startsperreproblematikk). Motorstyringsenheten måtte til slutt byttes. Jeg valgte å kjøpe fra merkeverksted av 2 viktige grunner: - Delen var såpass dyr at jeg ville ha en viss 'garanti' hvis dette ikke løste problemet - Hvis startproblemet skulle oppstå igjen (innenfor 1-års rep garanti, ville jeg ha en 'god sak') Nå, 16 måneder etter, starter bilen fortsatt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 15, 2007 Står det et BOSCH-nr på enheten kan det kanskje være til hjelp for å finne en brukt enhet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 15, 2007 "klikkelyder" som i gnist? høres litt ut som at det er et brudd et sted spør du meg, men jeg har aldri sagt at jeg har peil Hehe,, er nok ikke gnist nei Tipper det er bensinpumpereleet som klikker.....er bilen chippa? Bilen er chippet. Virker også som gasspjelde går og går... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 17, 2007 Er det en egen sikring til motorstyringa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 18, 2007 Skal være en egen sikring tror jeg. Sjekk alle sikringer du har. Hvem og når er den chipet av? Om du kan vente litt 1 mnd eller sende ECU opp til meg over natt så kan jeg se om det er noen brudd i ECU Send meg Bosch nr som står nederst på boksen på samme lapp som du har lest av boks nr. Send det på post@bbracing.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 18, 2007 Hvis det har hjulpet å knipse på den tidligere tyder det jo veldig på en dårlig lodding ja, event ett dårlig relé. Simco http://www.simco.no/Default.asp?CatID=1128 er jo også kjent for å reparere styreenheter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 20, 2007 Bilen ble chipet i fjor sommer av ES-Tuning. Etter at bilen døde, sendte jeg ECUen ned til Egil og fikk han til å lodde litt. Mener han sa at et av loddepunktene var svidd. Var visstnok + inn til motorstyringa. Skal ringe til simco i morgen å høre om de kan ta en kikk. Er endel sikringer som mangler og er litt vanskelig å finne ut hvilke som skal brukes og hvilke som skal stå tomme.. Er det virkelig ingen her inne som kan ta kopi av sikringsoversikten og legge den ut her?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...