Anbefalte innlegg

Noen som har en visjon om hvordan dette vil bli på golf 3? 225/40 blir vel dekkdimensjonen jeg må gå for, men hvordan vil dette bli med tanke på subbing og vil dette stikke mye på utsiden? Takker for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror uten å være helt sikker at disse felgene vil komme alt for langt inn under bilen.

Tror du må ha et på rundt 20 for å få disse på uten at de tar i på innsiden ????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min originale ET er 38, så med 35mm spacer vil jeg være på et 23, om jeg har skjønt det systemet riktig, er det opptimalt å kjøre med så tykke spacere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal stemme bra det ja, men hvor gunstig eller ikke det er å kjøre med så breie spacere kan vel diskuteres. Bør nok belage deg på litt hyppigere skifte av hjullager ;) Selv har jeg bare kjørt med 15mm spacer, men hadde egentlig aldri noe problem med det. Kjøp bare skikkelige spacere med sentreringsring, ikke sånne universalgreier ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en liten på siden til dette med spacer. Det er ikke bredden på spaceren som dreper lagrene. Det er innpresset. DVS om det er helt på trynet innpress på felgen, si 8x17 et 65 (enkle tall). Det brude være et 35 på denne felgen på mk3. Denne felgen hadde spist lager (nå ser jeg bort ifra om denne felgen passer på bilen da). Denne felgen med en 30mm spacer vil da bli opptimalt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Freddy: mener du å si da at det er greit å kjøre med så tykke spacere?

@Richard: Selvsagt, ikke noe billig-greier, enten noe seriøse greier eller kustom:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enten noe seriøse greier eller kustom:)

Er ikke det samme da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Freddy: mener du å si da at det er greit å kjøre med så tykke spacere?

Ja, det burde ikke være noe problem så lenge det totale innpresset er "fornuftig" å kjøre med. Som jeg prøvde å forklare, så er ikke hjul-lager spising et resultat av spacerene i seg selv, det er hvis det er feil belastning på lageret, noe en fort får om en kjører med feil innpress. Og som jeg sa, så kan en faktisk få mindre slitasje på lagrene ved bruk av spacer.

Eksempel; På min gti så har jeg 8x17" 5x100 et35 felger. Så har jeg lyst på RH AH Turbo felger. Disse leveres med 5x130 boltsirkel, 8x17" og et60. Hva er problemet for meg da, om jeg smeller på 25mm 5x100->5x130 adapter? Resultatet er jo at jeg kjører på 8x17 et35 felg, akkurat det samme som jeg har nå. Ikke sandt?

Og som andre har nevnt, kvalitet på spacer spiller jo litt inn her da. Men snakker vi skikkelig kvalitet, ser jeg ingen problemer med dette, utenom gutta på "tilsynet" da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er selvsagt som Freddy sier ja.. Var nok litt feil formulert over, og lite gjennomtenkt svar :o

Hvis innpresset tilsvarer mer eller mindre originalt så spiller det jo ingen rolle om anleggsflaten er en spacer eller felgen. Mange bruker dog spacere for å flytte en smal felg med riktig innpress enda lenger ut for å få det til å se bedre ut med hjulbuer etc, da får man fort problemer.. Du kan nok trygt bruke spacer i ditt tilfelle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en visjon om hvordan dette vil bli på golf 3? 225/40 blir vel dekkdimensjonen jeg må gå for, men hvordan vil dette bli med tanke på subbing og vil dette stikke mye på utsiden? Takker for svar:)

225/35 17 må du ha på 9x17 på Golf 3.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det samme da?

Joa.. Idiotisk svart av meg, men tenkte på h&r spacere eller noen som er "selvlagd" da:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet det er gammel tråd, men kan legge ut et spørsmål her isteden for å lage ny tråd..

Jeg holder på å se etter en golf 3 stv. og må jo ha noen felger til den evt..

Så det jeg lurer på er noen porsche felger som er 8x17 forran og 9x17 bak. Et er 47 på begge, så må jo ha adaptere.. Men vil det gå? eller må jeg valse i stykker hjulbuene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.