#1 Skrevet Mai 15, 2007 Har nettopp kjøpt meg en 1997 A6 2.5TDI som funker helt greit, bortsett fra at den er noe treg til å starte... må ofte bruke 5-6 sek. på å dra den rundt og "overtale" den. Andre dieselbiler jeg har vært borti starter så fort jeg er borti nøkkelen, så jeg lurer på om dette kan gjøres noe med? Har målt glødepluggene og alle ligger mellom 0.7 og 1.2 ohm, men det er litt lav spenning på dem (ca. 10V). Noen forslag til andre ting som kan sjekkes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 15, 2007 Lekasje på diesel slange inn til dieselpumpa er ikke uvanlig når bilen begynner å dra på åra. Blir den værre hvis den står flere dager uten å bli kjørt ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 15, 2007 Feil innstilt dieselpumpe mht. timing/tenningstidspunkt. Lekasje i dieselsystemet slik at dieselen renner tilbake og må trekkes frem på nytt for hver start. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 15, 2007 Min er slik treig å starte når den er halvvarm, har ment å gjøre noe med det helt siden jeg kjøpte den men jeg har liksom aldri kommet så langt. Blei litt bedre da jeg bytta returslangene for diesel ved dysene. Det går også an og se etter luftbobler i de slangene ved dieselfilteret, har du det så kan det være verdt å bytte litt slanger. Ellers fortalte det lokale dieselverkstedet meg at de kjenner til flere ting med denne dieselpumpa som kan føre til disse problemene både ved varm, kald og halvvarm motor. Husker ikke hva han sa det kunne være. Jeg skal værtfall sende min inn for timing/sjekk av dieselpumpa så snart jeg får tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 15, 2007 Takk til alle for tips, skal prøve å sjekke slanger og se etter lekkasjer når jeg har tid... Jeg skal værtfall sende min inn for timing/sjekk av dieselpumpa så snart jeg får tid. Vet du forresten hvor mye noe sånt kan koste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 26, 2007 Bytta nettopp returslangene, de gamle hadde definitivt sett bedre dager, og det virker som det hjalp litegrann. Den er ikke helt DER ennå, men skal få justert pumpa når jeg bytter til større dyser og håper at det gjør susen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...