Anbefalte innlegg

A/C kompressorern kobler inn et par sek... så kobler den ut igen..

 

Feilkode:

29.2 Belt slip detection "hard," static

 

 

Virket for et par dagen siden, men så kom sommeren til trøndelag ,så ble slutt på A/C....:(

 

Er det viftereim trøbel?, turtallsføler på kompressor?, litt væske på A/C systemet...???

 

Noen som har noen tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

utifra feilkoden så er d jo reima som glepper. er ikke føler gåen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn var min også , men det var en trykk-kontakt til kompressoren som hadde dårlig kontakt.

Men da fikk ikke jeg opp samme feilmelding som den du har, så da er det mulig det er noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har A/C begynnt og virke igen :)

 

Feilkode 29.4, sporadisk feil???

 

Tror det er viftreima som er "litt" løs eller signal\turtall's giver...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er helt sikkert bare stramming av reima. Byttet nettopp reim på min, da hadde jeg de feilkoder du hadde. Forsvant etter litt justering av reima.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke den reima "selvstrammende", et fjærbelastet hjul som strammer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, du spør godt nå! Er ikke sikker, trodde det selv. Men når jeg byttet reim sist uke, så fikk jeg opp "melding på slakk reim. Strammet den litt, og melding forsvant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reima er "selvstrammende" ja.. kan jo hende strameren begynner og bli litt "slapp" :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, sist jeg fikk byttet viftereim på Møller byttet de den strammeren, og den vakke billig akkurat...står noe om reimspenningsdelmper på faktura til 2740,-, med 15 % rabatt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke registerreimen som driver hele sulamitten på aan motoren da? Den er jo taggete så den kan jo ikke slure.

vwclassiccars eller hva det no heter selger forøvrig den strammeren mye billigere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er vifteremmen som driver AC-kompressoren, og servopumpe og dynamo. Vannpumpe av reg-reim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dette problemet jeg også. Noen som har tips annet enn å bytte viftereim?

hvor sitter denne kontakten som ble nevnt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.