Merkelig lading (golf 2 diesel)

Anbefalte innlegg

Har et snodig problem med ladinga på golfen. Noen ganger når jeg starter opp lader den ikke i det hele tatt. Så plutselig etter noen minutter (alt fra 2 til 30...) begynner den å lade igjen og helt fint til 14,4V.

Har akkurat byttet dynamo, men trur ikke feilen ligger i den. Hva er de to tynne ledningene på dynamoen til? Er det ikke en til ladelampa i dashbordet og en til styring av ladingen? Den jeg tror er til styring (den nærmest plusspolen) målte jeg til 6,3V mens dynamoen ikke ville lade.

Noen som har noen gode forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ene ledningen er vel som du nevner for ladelampe og magnetiseringsstrøm. Hvis bilen er utstyrt med turteller tipper jeg den andre er til det da dieselbil ikke har noen coil å koble slikt på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke turteller nei.

Målte spenningen på den som er nærmest plusspolen nå i stad mens den ladet. Da var det 14V på den også. Kan jeg koble opp ny ledning på denne via tenning? Hvis det kan være dårlig kontakt et sted på den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke turteller nei.

Målte spenningen på den som er nærmest plusspolen nå i stad mens den ladet. Da var det 14V på den også. Kan jeg koble opp ny ledning på denne via tenning? Hvis det kan være dårlig kontakt et sted på den.

De 2 som har 14volt kan du koble sammen. funker fint:)

gjorde dette på min 81' golf 1,6D for 2år siden, og det fungerer fortsatt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje dumt å spørre, men du har skifta spenningsregulator?

tror vel egentlig at du har det, siden du har skifta dynamo, men denne kan lage sånne symptomer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den nye dynamoen har innebygd regulator tror jeg. Så da kan jeg bare koble de sammen. Vil den trekke litt strøm når den ikke går da? Eller er ikke det noe merkbart?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.