Anbefalte innlegg

Motoren funker, men spyleren er litt sjuk... :(

Den spyler greit når jeg setter igang, men så "låser" den seg og følger viskeren..

Med det resultat at fotgjengere på høyre side får seg en ekstra sprut om jeg bruker'n. :P

Løsninger ?

Møller mente jeg måtte skifte hele greia.. : bh :

Klart jeg KAN ta den av, men har kjøpt AeroTwin visker m arm og det hele..

(ligger vel hos Toll'ern..)

Dersom én av dere som har plukket bort motoren bak, gidder å slenge den etter meg.. tar jeg imot.. :rolleye:

Betaler jo litt.. minst en dropsrull og en Bugg (om jeg finner tak i Bugg da..)

-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min gjør også dette. Ser på det som et fint verktøy å bruke mot plagsomme syklister som ligger midt i veien :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min gjør også dette. Ser på det som et fint verktøy å bruke mot plagsomme syklister som ligger midt i veien :P

He he..

Ser jo at dét kan være fristende ja..

Men du vet...

med trafikken her i byen, ville jeg jo være redd for å ende opp på rødt lys..

.. en rasende (og våt) syklist som tar meg igjen...

.. en skarp pedal, et styre, en nøkkel .. inn i lakken på min kjære A3..

... "og borte var'n..." : bråk :

DA hadde jeg følt meg snytt.. : dum :

Nei.. jeg tror jeg leter videre jeg.. :rolleye:

-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ref. tråden her, så er det vel sjanse for at det kan finne noe rep.sett til din bakrutevisker også ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:D

Flotters!

Skal sjekke opp det der! :)

Rart at Møller bare ville bytte hele greia, dersom de også har slike sett..

Eller kanskje ikke? :fy:

Blir nok slikt, om jeg finner tak i...

Om da ingen skal kvitte seg m det som støver i garasjen da.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klippet fra tråden som Espen refererer til...

Noen som kjenner til at det finnes reperasjonssett til motor for bakrutevisker til en Audi A6 Avant 2000-mod? Har funnet et VAG-delenummer som heter 8L0 998 711.

Dette skal etter sigende være et reperasjonssett til viskermotoren (8L0 955 711 B). Har en mistanke om at dette kan være et sett for å reparere vindusspylerrøret som går gjennom akslingen som viskerarma sitter på.

Noen som kan sjekke hva dette settet inneholder og evt hva settet koster? :) Noen som har kjøpt dette settet?

Liten oppdatering til min egen post...

Reperasjonssettet kostet litt over 400 kr, og det var ganske bra med deler som var med. Ny drivaksel, nytt tilslutningsrør, ny papirpakning mellom motor og motordeksel, ny spylerdyse, o-ringer og fett til å smøre tannhjul osv. Brukbar bruksanvisning var også med.

Vil i alle fall løse problemet til de som har trøbbel med at spylerdysa følger med rundt når bakruteviskeren kjører, den skal altså spyle rett opp...

Skjønner godt at verkstedene bytter hele klumpen, det er nok det rimeligste totalt sett.

Jeg gjorde det selv, fordi jeg snart skal bytte inn bilen, og da orker jeg ikke å kaste flere penger etter den :)

Selve reparasjonen er så enkel at den kan alle klare, jeg har hånda full av tommeltotter, og fikk det til likevel.

Noen som vet om dette settet finnes til min A3, 8L '98?

Noen som har gjort det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å være seriøs dog, må definitivt få fikset min jeg og. Håper det kommer enda mer info slik at vi begge kan viske våre bakruter uten å drukne folk i nærheten :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant i ETKA at det ER det samme nummeret (8L0 998 711), mao det samme rep. settet til en A3.. :)

Ser ut til at ca 400,- stemmer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å være seriøs dog, må definitivt få fikset min jeg og. Håper det kommer enda mer info slik at vi begge kan viske våre bakruter uten å drukne folk i nærheten :D

Jeg har og et problem med viskeren bak...hvis det er varmt og fint i været - så virker den flawless.

Hvis det er bare litt kaldt og jeg aktiverer viskern (med eller uten spyling), så går den i ryk og napp...hvis den f. eks stopper underveis, tar den mindst en tur ekstra...veldig irriterende.

Må kjøpe et rep. sett jeg og da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelt, fjern viskeren, det ser mye bedre ut : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.