#1 Skrevet Mai 16, 2007 Mekker på min Audi A3 1.8T for tida, og har fått motoren til å gå, men den vil ikke starte når jeg vrir om nøkkelen. Har derfor startet den ved å sette strøm direkte fra batteriet og ned på styrestrømmen til starteren, men dette fungerer jo ikke i lengden. Noen som har idé om hva som kan være feil? Lurer på om det er et relé som er gåent. I så fall, hvor sitter dette reléet? Håper på kjappt svar og god hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 16, 2007 Har vært borti mange a3 og golf hvor ledningen til innslaget på starteren er røket av. Som regel ryker den da nede ved starteren og gjerne helt inne ved kontakta. Er denne i orden kan det hende tenningsbakstykket ( tennings-startbryter/elektrisk del i tenningslåsen ) ikke sender strøm ( ampere ) til innslaget fordi det er slitt/defekt. Selv om du måler spenning i kontakta ( Volt ) er det altså ikke sikkert det er strøm der. Har driti meg ut på det en gang før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 16, 2007 Hei! Takk for svar! Da sjekker jeg om det er tenningsbakstykket det er noe feil med. Er sikker på at det ikke er ledningen til innslaget, da det er denne jeg har koblet "tjuvkoblinga" til. Men funker det da å ta et multimeter og sjekke om det er Ampere i kretsen? Dersom det ikke er det, er det sannsynelig at det er tenningsbakstykket som er gåent? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...