#1 Skrevet Mai 16, 2007 Sjekket Eiker motorshop sitt tilbud , 19" Rs4 II med 235/35 dekk til 9998,- inkludert frakt, men de var tomme akkurat nå , får inn nye snart. Så tenkte jeg at bigwheels sier de er best på pris, så jeg sendte de en mail om de matchet prisen, fikk til svar at de solgte samme settet til 11990,- med Sonar sx-1 evo dekk, og at dette var ett mye bedre dekk enn Kuhmo sitt , derfor matchet de ikke prisen. Er det bare jeg som mener og tror kuhmo er ett bedre dekk? Jeg trodde Sonar var laget av Nankang, og var deretter samme billigdekk? Fint om noen kan oppklare dette for meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 16, 2007 Jeg var ihvertfall veldig fornøyd med mitt Kuhmo dekk i 215/35/18 på min forrige bil. Fikk ikke noen antydninger av at det var et billigdekk når det gjalt kjørekomfort støy osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 16, 2007 Det jeg reagerer litt på er det litt "arrogante" svaret av bigwheels, at Sonar er ett mye bedre dekk enn kuhmo. Er det sånn at Sonar er i pris klasse med Nankang , så bommer han ganske mye for å si det sånn. På dekkonline koster Nankang 1261,- pr stk & Kuhmo Ecsta (som var det billigste Kuhmo dekket) 1378,- pr stk. Altså ikke langt fra hverandre. Fant ikke Sonar på dekkonline. Uansett, flott om noen sier hva som er rett Jeg mener bare, sier de at de har best pris, så må de ikke bli sure når noen fronter de med bedre tilbud, hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 16, 2007 Har kjørt MANGE mil med Kumho dekk. Både KU19 og KU31 Ecsta (i 17" og 18"). Behagelig støynivå og gode kjøreegenskaper på både vått og tørt på begge dekkene. Sett i forhold til prisen så mener jeg dette er meget god dekk. Fikk mest km ut av KU19 dekkene, men KU31 Ecsta dekkene var hakket vassere på alle andre punkter. Alt i alt dekk som i hvertfall jeg kan ambefale på det sterkeste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 16, 2007 Det finnes mange kåbbåyer i dekkbransjen som er villige til å ofre sjela si for å få solgt et dekk og to. Spiller ingen rolle hva Bigwheels sier, Kumho er et bedre dekk enn Sonar. Punktum!!! Kumho leverer bl.a. dekk for originalmontering på VW og MB, og er etterhvert en av de større aktørene på det globale dekkmarkedet. Fortsatt er de nok ikke på nivå med giganter som Michelin og Continental, men de er "up and coming" og leverer garantert bedre kvalitet enn Sonar (som er billigmerket til et billigmerke). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 16, 2007 Det finnes mange kåbbåyer i dekkbransjen som er villige til å ofre sjela si for å få solgt et dekk og to.Spiller ingen rolle hva Bigwheels sier, Kumho er et bedre dekk enn Sonar. Punktum!!! Kumho leverer bl.a. dekk for originalmontering på VW og MB, og er etterhvert en av de større aktørene på det globale dekkmarkedet. Fortsatt er de nok ikke på nivå med giganter som Michelin og Continental, men de er "up and coming" og leverer garantert bedre kvalitet enn Sonar (som er billigmerket til et billigmerke). ja, dette jeg mener også , så da blir hans svar ganske drøyt mener jeg , får bigwheels til å fremstå som ganske useriøs spør du meg. Virker som om han bare ble drit sur når jeg konfronterte de på pris , og at de sier de er best på pris. Da bør de fjerne denne påstanden fra sine annonser mener nå jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 18, 2007 Sendte mail til bigwheels i dag og sa hva dere sa , at kuhmo er ett dyrere dekk enn Sonar , fikk dette svaret : ************************************************** Fra Bigwheels: Vi jobber med dette og vet hva som er sant,hadde vi villet fortsatt og og solgt billige Kumhodekk hadde vi gjort det,men alt for mye klager,men er jo kjempebra at Eiker også selger ha en fin helg *************************************************** Så hva er riktig? Han sier enda Kuhmo er ett billigdekk sammenlignet med Sonar??? Skal ikke dra denne her så mye lenger ut, men hadde jo vært kjekkt å visst hva Sonar kan sammenlignes med. Uansett, kommer selv ikke til å kjøpe noen av delene tror jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 18, 2007 Jeg har Kumho dekk og fornøyd Syns prisen var bra også jeg.. Betale 12 000 for mine rs4-2 for 1 mnd sida elns 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 18, 2007 Jeg har kjørt på Kumho dekk på de tre siste sett med felger jeg har, og er super fornøyd, Har bestillt nye felger nå, og skal ha kumho ecsta spt dekk på de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 18, 2007 Ingen som vet pris forskjell på Kuhmo & Sonar altså? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 18, 2007 Kumho er nå verdens 4. eller 5. største dekkfabrikant, og leveres som standard på fler og fler biler nå. Det hadde vel ikke blitt slik hvis de hadde vært dårlige. Skal du ha billigdekk får du Linglong fra Kina nesten gratis,med garanti ut porten.(hvis ikke det er mer enn 100 meter til porten) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 18, 2007 Kumho er nå verdens 4. eller 5. største dekkfabrikant, og leveres som standard på fler og fler biler nå. Det hadde vel ikke blitt slik hvis de hadde vært dårlige. Skal du ha billigdekk får du Linglong fra Kina nesten gratis,med garanti ut porten.(hvis ikke det er mer enn 100 meter til porten) Tråden handler jo ikke om billigst dekk! men om at bigwheels sier de er billigst og nekter på at kuhmo er ett bedre dekk enn Sonar. Jeg vet ikke , har ikke hørt om Sonar før nå nettopp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 18, 2007 Kumho er ikke et dårlig merke akkurat.. Sonar har jeg aldri hørt om tidligere, som andre også gir uttrykk for.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 19, 2007 Skjønner ikke helt vitsen med å sende mail til Bigwheels og spørre om Sonar er bedre enn Kumho. Det er vel noe en advokat ville kalt et ledende spørsmål. Enhver forhandler vil selvsagt forsvare sitt produkt med nebb og klør for å oppnå et salg, sannheten kommer ofte i andre rekke. Bare fordi Bigwheels sier de er billigst og best, betyr nødvendigvis ikke at det er sant. Jeg syns du skal høre på rådene du har fått i denne tråden. Sonar er et billigdekk som stiller i samme klasse som mye annet rølp, mens Kumho er øvre middelklasse og gir deg mye bedre value-for-money. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 19, 2007 Etter det jeg har fått med meg er Kuhmo et litt dyrere dekk en det sonar er. Så at Big Wheels påstår at Sonar er dyrere er vel ikke riktig. Greit at de velger å levere et annet dekk, fordi de syntest det er et bedre dekk, men prisen kan ikke forsvares etter min mening, siden dekka egentlig er billigere. Da burde de hatt samme pris som de evt. hadde før. Hadde jeg vært deg, ville jeg ha venta til Eiker fikk inn nye, da du tross alt sparer penger på å kjøpe der og får et antatt bedre dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 19, 2007 Problemet her er vel BigWheels påstand hehe.. Er vel ingen tvil om at er Kumho et bedre dekk, en klasse eller to opp. Er jo ikke uten grunn det er laget klasseskiller av alle de forskjellige dekkene vi kan velge i mellom.. Men om Kumho da er billigere enn Sonar, gjør det vel valget enkelt. ;-) Kumho= Et "billig" premiumdekk Og jeg sier som flere her i innlegget Kjempe fornøyd med mine Kumho! Høres ut som knalltilbud fra Eiker motorshop. Hvis datomerkinga er fra dette året da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 22, 2007 Har lest at flere her ikke har hørt om Sonar.... Har selv kjørt på dette i 225/45-17 og var godt fornøyd. Litt sporing, men det får du uansett på norske veier uansett hva du velger...eneste minuset er at de er ganske myke og slites ganske raskt. Men dette gjør ALLE billig dekk kontra dyre dekk....ref. se testene på dekkonline.com på forskjellige dekk og kikk på antall km. Tror du blir fornøyd uansett hva du velger. Tatt i betrakting pris. Du må huske på at om Kuhmo vanligvis er et dyrere og et "bedre" bedre fordi klangen i navnet er der, så er dette muligens en billig serie med rimeligere gummi og muligens et "gammelt" mønster som er laget for å pushe dekk ut og konkurrere med "ukurante merker" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 2, 2007 Skjønner ikke helt vitsen med å sende mail til Bigwheels og spørre om Sonar er bedre enn Kumho. Det er vel noe en advokat ville kalt et ledende spørsmål.Enhver forhandler vil selvsagt forsvare sitt produkt med nebb og klør for å oppnå et salg, sannheten kommer ofte i andre rekke. Bare fordi Bigwheels sier de er billigst og best, betyr nødvendigvis ikke at det er sant. Jeg syns du skal høre på rådene du har fått i denne tråden. Sonar er et billigdekk som stiller i samme klasse som mye annet rølp, mens Kumho er øvre middelklasse og gir deg mye bedre value-for-money. Jeg har jo selvsagt ikke sendt mail og spurt om hva som er best direkte.....var bare bigwheels som sa de var bedre enn kuhmo, og det trodde jeg ikke på Tror det blir vredestein sessanta på meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...