Anbefalte innlegg

har kjøpt meg en passat 2,0 91 mod, men så syns jeg den har unormalt høyt på turtall. ligger på rundt 2800 omdreininger i 90km/t i 5 giret f.eks. Kan være det bare er meg, men er ikke dette litt høyt? føler liksom jeg mangler et ekstra gir når jeg kjører i 80-90km/t og oppover... hadde den inne på verksted, og de sa at det var normalt med disse bilene, og at de skulle "henge litt igjen" på turtallet når jeg trør inn clutchen. stemmer det?

er det noe jeg kan gjøre, uten å justere utveklsingen på girkassen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke noe å justere uten større ingrep der nei....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilke støre inngrep må til tror du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

omdrevning av girkasse/diff

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva vil omdrevning si for noe?

hørtes ut som noe dyre greier..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo større/sterkere motorene er jo høyere er differensialen giret. Derfor er det mulig at det finnes passende kasse med annen utveksling fra en sprekere bensinmotor. Dieselkasser er vesentlig høyere giret. Jeg hadde en gang en gammel 100 5E, satte i dieselgirkasse og den ble nydelig å kjøre, kunne ikke kjøre saktere enn 75 i 5. gir før jeg måtte gire ned hvis den skulle kjøre annet enn på flatmark. Men i 85-90 var 5. giret helt nydelig. den fikk 2000 omdr i 90 km/t og ble sen skikkelig sparebøsse på drivstofforbruket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.