Nye felger, men hva? B4 Quattro

Anbefalte innlegg

Har en 80 quattro jeg skulle hatt noen nye sommerdekk til, men har ikke peiling på hva jeg skal velge!

Har snakket med noen som selger felger, og de anbefaler 7", og ikke 7,5".

Altså, det jeg skal ha er: 17", 40/45, 7"/7,5", 205/215?

Hva anbefaler folket? Noen med bilder og forslag til hva som kan brukes?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 80 quattro jeg skulle hatt noen nye sommerdekk til, men har ikke peiling på hva jeg skal velge!

Har snakket med noen som selger felger, og de anbefaler 7", og ikke 7,5".

Altså, det jeg skal ha er: 17", 40/45, 7"/7,5", 205/215?

Hva anbefaler folket? Noen med bilder og forslag til hva som kan brukes?:)

Audi 80 B4, det er den fra 1991 til 1995 ikke sant. I såfall er det vel 215/45 17 som er riktig hjulstørrelse på denne og du kan sikkert ha 7,5 toms felg også sålenge offset/ET på felg er riktig til bilen. Originalt er ET45, så 7,5x17 ET35 eller 40 går sikkert greit (uten at jeg vet dette sikkert).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt B4 selv (ja, det er 1991-95), og kjørte 225/45R17 som er 100% identisk i rulleomkrets med originale 195/65R15. Felgene mine var 7.5x17 ET35 og det var aldri noe problem med at de tok i noen vei. Min bil var forøvrig en Cabrio med originalt sportsunderstell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, er en 1992modell! Så at det var et slags stabstag bak går ganske akkurat klar for dekkene som sitter der nå.

Er ikke org ET 38 på denne bilen? mente iallefall det jeg. Så tenkte på å sette på ET 32 felger jeg da, bygger ut litt mer mot hjulbua :)

7,5", 45, 17" høres egentlig ganske bra ut ja!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er egentlig litt nysgjerig på hvor brede felger man kan få på en b4 jeg.. er litt sugen på 9X17 rundt hele synes 7,5 eller7 blir for smalt å spinkelt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8.5 og 10x17 er jo alltid en slager;)

Men er vel litt mer krav til coilovers da det trengs en finjustering for å gå klart...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7,5" er å blir for smalt på en b4 for min del!

Jeg har 7,5x18 med 225x40x18 å det går helt fint med 40X40 senk, men jeg hadde ikke gått for noe mindre enn 8,5 hadde jeg kjøpt felgene. Men det er min mening:)

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint med størrelser og sånt, men utvalget er ikke all verdens i 4x108 desverre..

Hva finnes egentlig? De jeg vet om er O.Z Superturismo, TSW har noen, og det er vel noen asa-felger, men ellers er det skralt med felger tilgjengelig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint med størrelser og sånt, men utvalget er ikke all verdens i 4x108 desverre..

Hva finnes egentlig? De jeg vet om er O.Z Superturismo, TSW har noen, og det er vel noen asa-felger, men ellers er det skralt med felger tilgjengelig..

Rh har disse i 8x17 å 9x17 4x108 et 35

rh felg.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Martin`s eller noe i den dur har en del felger også! Kommer sannsynligvis til å gå for 7,5 bred da. Skal være kjørbart da :) hehe.

Hva med innpress?

Hva med profil?

Noen med forslag til fine felger? Bilen er som sagt senket 40/40 nå! Bilder mottas med en stor takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Martin`s eller noe i den dur har en del felger også! Kommer sannsynligvis til å gå for 7,5 bred da. Skal være kjørbart da :) hehe.

Hva med innpress?

Hva med profil?

Noen med forslag til fine felger? Bilen er som sagt senket 40/40 nå! Bilder mottas med en stor takk[/

QUOTE]

på7,5" felg så 215/45/17. vil tro det vil passe helt grei innpress bør ligge rundt 35

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det nok dette det blir til sommeren :) 35 innpress sier du. Bygger dette ut noe spesielt da? Tenkte på 30-32 Innpress jeg. Litt mer mot skjermkanten ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville absolutt gått for minst 8x17. Du får fint 205 eller 215 dekk på, og i tillegg til en fin liten strekk slipper du å gi slipp på kjørbarheten. Skal selv ha 8,5x18 på min 89/B4 Coupé, da med 215/40-18 Falken dekk.

RH har flere fine felger, bl.a. RH Phoenix som er avbildet lengre oppe. Hadde planer om de felgene i 8x17 foran og 9x17 bak, men fant ut jeg ville ha 18" istedet, og da blir det 8,5x18" med ET 30 foran og 15 bak. Med dekkstrekk skal ihvertfall ET 30 gå klar av hjlubuene selv med 60 mm senk. Må jeg valse noen millimeter bak får det heller være, da jeg glatt ofrer litt vals på hjulbuene for å få den fete looken brede felger med kant og fint strekte dekk gir på bilen.

Lykke til med felgvalg, finn noen du vil trives med, og ikke glem å legg ut bilder.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 8,5*17 med et 13, 215/40 dekk da men, på min 80 avant foran og det gikk greit uten å subbe med 40 senk. felgen stikker litt ut men det subbet ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 8x18 et 25 med 225/40-18 på min B4, går det også men har skjedd det har subbet litt foran..

Men med smaler dekk eller lavere profil ville det funket perfekt.

Har høydejusterbart understell, så vet ikke hvor mye den er senket.

Bilder

16451049794454f94520cf3.jpg

1832971615443a316fb82d4.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denna Comp'n der er jo bare så riktig.. Rått:tilber:

Ellers er det litt lite utvalg i 4x108 jah..

Men.. Det er et must med min. 8" ihvertfall.

8,5x17 et30 er et greit valg. Med 215 eller 225/45-17.

Og for å få sagt det.. ET38 er originalt. Og husk på maks 15mm sporendring hvis du skal ha det i vognkortet. ET 30 kan føres inn.. Jeg har det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde brock B1 på min avant, det er pene felger som passer bra til b4 karosseriet. Hadde 10" bak på min, men der måtte det breddes. Er jo et 20 på 10" da, men 8,5*17 med et 13 det er tøft på b4 rund baut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har disse felgene på min B3.

17" 7,5" ET35 med 205/40 dekk Felgene er av navnet JZ.

attachment.php?attachmentid=61655&stc=1&

litt diverse vinkler. Syntes de ser bra ut på bilen. trenger bare og få lagt den lengre ned så det fyller hjulbuen litt bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7,5 pr hjul er maks endring! :)

Lars K: Såg drit-tøft ut med de felgene du hadde iallefall!!

Lars E: Hva var prisen på disse felgene med dekk? Svarte eiker med blank kant i 32 innpress tror jeg hadde blitt ekstremt tøft! Er 40 passe, eller synes du at du skulle hatt 45 profil? Legg inn bedre bilder da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fjernet de andre bildene i forige post av meg jeg... Bedre disse bildene:)

som sagt, 205/40 17" 7,5" felg med ET35. 215/40 gummi hadde fint gått på det også. Men liker at gummien går innover slik at litt felgkant vises enn at dekket bobler ut av felgen.

kom på rundt 11 000,- inkl. låsebolter og sjulte ventiler.

Senk ble bestilt forige uke. 60/60 +15mm senkeskåler til forran. Så ca 2uker levering på de så det skal bli spennende.

Men, bilder;

26052007(004).jpg

26052007(008).jpg

26052007(003).jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Råe felger, men desverre for dyrt for mitt vedkommende :(!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg prøvemontert 8,5x17 et 20 med 215/45-17! Det passet perfekt!

Felgene er Keskin Kt1..

DSC01381 (Medium).JPG

DSC01383 (Medium).JPG

DSC01379 (Medium).JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fett! Har du bilder av felgen/hjulbuen foran? Samme innpress foran og bak? Bilde rett bakfra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fett! Har du bilder av felgen/hjulbuen foran? Samme innpress foran og bak? Bilde rett bakfra?

Skal sjekke hva jeg har av bilder.. Samme innpress foran og bak ja! et20..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble iallefall momo gt2 17", 7,5 bred, 40 profil og ET 35. Skal ta bilde en dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.