#1 Skrevet Mai 16, 2007 Tok en komp test på motoren idag, fikk 180psi til 165psi, lavest bakerst. Hvor mye skal denne motor ha for og være i god stand? Vet jeg har noen ventil tettninger som er noe slitte på bilen pga litt olje lukt i eksos når turtal synker, vil dette komme frem på komp test? Eller må jeg da ta en leakdown test. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 17, 2007 Leakdown og komp test er det samme. Og ingen av de testene avslører dårlig ventil tettninger. Nå har ikke jeg tatt komp test så mange ganger, men jeg vet iallefall at det viktigste er at alle sylindrene er så like som mulig. Den differansen du har der på 1 bar tror jeg ikke har så mye å si.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 17, 2007 Mener og ha hørt at man kunne ha inntil 15% differanse på sylindre fra maks til min før det var noen grunn og bry seg. Motoren i bilen til brutter, samme motor har helt lik verdi på alle 5 sylindre, tydeligvis blitt stelt litt bedre med den motoren hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...