Anbefalte innlegg

Slik det er nå så er nærlysa koblet som automatisk kjørelys.

Er det en enkel måte (oppskrift, takk) på hvordan man bytter slik at grøftelysene tenner i stede for?

Dette er en importbil så jeg vet ikke om den koblinge som er, er orginal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik det er nå så er nærlysa koblet som automatisk kjørelys.

Er det en enkel måte (oppskrift, takk) på hvordan man bytter slik at grøftelysene tenner i stede for?

Dette er en importbil så jeg vet ikke om den koblinge som er, er orginal.

Det kommer litt an på årsmodell på bilen.

På de fleste nye VAG biler kan dette ordnes med diagnose-utstyr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen er en B6 eller nyere og har Highline utgave av lysstyreenheten kan dette kodes om med vag-com eller VAS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen er en B6 eller nyere og har Highline utgave av lysstyreenheten kan dette kodes om med vag-com eller VAS.

Det er en A6 1998 mod 1,9 Tdi det er vel B4, stemmer det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har den nok ikke noen lysstyreenhet desverre. Hvis det er en 98 A6 er det vel en C5.

Men, hvis bilen har ettermontert/koblet kjørelys bak på lysbryteren kan nok dette la seg gjøre likevel. Det ser du ved å ta av dekslet for sikringene, se på ledningene bak på lysbryteren om det sitter strømtjuver etc. der som ikke ser originale ut. Gjør det det kan man koble om en ledning bak der, men se etter først. Send meg evt PM.

Ved nærmere ettertanke er jeg redd sprederene vil lyse hele tiden om man kobler slik jeg tenkte.....hmmm. Går jo an å prøve men..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en litt eldre VAG er dette latterlig enkelt..

Dette forutsetter et par ting, at du har kjørelys som kommer på når du vrir om nøkkelen og at du har en tåkelys funksjon i nærheten eller på den samme lysbryteren.

Finn ledningen til Aut.Kjr, klipp denne av 3-4cm fra bryteren, finn ledningen til tåkelys og gjør det samme her. Ta Aut.Kjr ledningen som kommer fra bryteren og koble den sammen med tåkelys ledningen som kommer til bryteren.

Nå vil tåkelysene dine lyse som Aut.Kjr-lys sammen med parklysene, når du vrir til hovedlys på bryteren skal tåkelysene slukke og hovedlyktene tenne..

Gjorde dette på 3`er Golfen min, tok meg kanskje 10min med et Multimeter:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg også tenkte på, men var usikker på om de slukket da man vrei om bryteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for godt svar. Skal finne frem metret og begynne. Har kjøpt Xenonkit så jeg syns det er unødvendig at de skal tenne hver gang man starter, særlig nå på sommeren her i nord. Da trenger vi ikke mye lys.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.