#1 Skrevet Mai 17, 2007 Har en 2001 Caddy TDi 90hk med AHU motor som oppfører seg litt merkelig... For en måneds tid siden sluttet gasspedalen å virke, turtallet låste seg på 1250 omdreinger, glødelampa begynte å blinke og det var det. Stoppet bilen, startet den og den gikk normalt på tomgang da jeg startet den helt til jeg prøvde pedalen, da begynner glødelampa å blinke og turtallet stiger til 1250 omdreinger og motoren reagerer ikke på gasspedalen. Jeg fikk kjørt den til et verksted som kjørte en diagnose på den hvor det sto at det kom "uforståelige signaler fra gasspedal" (eller noe sånt...) men når de sjekket om gasspedalen ga signaler så var alt i orden. Jeg lot bilen stå i et par timer, starter den og den går helt fint helt til idag da det samme skjer... Har noen noensomhelst formening om hva dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 23, 2007 Fant trolig ut av dette så jeg poster her i tilfellet andre kan komme bort i samme problem. Dette skjer når ECU'en (som er plassert i vannkassa på venstre side under vinduet ved vindusviskermekanikken (hvilken IDIOT av en ingeniør plasserer ting som har med hidden å gjøre i nærheten av vann og veisalt er meg totalt uforståelig!!)) gjennom mange blir utsatt for vann og veisalt og etterhvert så irrer kontaktene inn på ECU'en. Ta av den SCARTkabel lignende kontakten på ECU'en, dynk den med elektrocleaner og tørk og ting funker igjen... Forhåpentligvis... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 18, 2007 Fant trolig ut av dette så jeg poster her i tilfellet andre kan komme bort i samme problem. Dette skjer når ECU'en (som er plassert i vannkassa på venstre side under vinduet ved vindusviskermekanikken (hvilken IDIOT av en ingeniør plasserer ting som har med hidden å gjøre i nærheten av vann og veisalt er meg totalt uforståelig!!)) gjennom mange blir utsatt for vann og veisalt og etterhvert så irrer kontaktene inn på ECU'en. Ta av den SCARTkabel lignende kontakten på ECU'en, dynk den med elektrocleaner og tørk og ting funker igjen... Forhåpentligvis... Ikke merket noe mer etter dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 3, 2007 Nei bilen har fungert prikkfritt etter dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 4, 2007 hørtes serdeles lurt ut å plassere ecuen der, høres ut som en stjerne ingeniør^^ men bra du fikk dette fikset, tippet selv på gasspjelddelen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 4, 2007 VAG gutta er tydlivis kjende for å plassere ting på lure plassar. Eks: Min gamle S4 hadde vannlekkasje som lak inn frontruten , fylde a-stolpen på passasjersida. På dørken er der verdens tjukkaste matte , denne blei selvfølgelig fylt opp med vatn. Bilen min stoppa plutseli ein dag, starta den oppigjen å køyrde vidare , men den stoppa igjen, og etterkvart begynte den å gå på 4 sylindera, og tilslutt fekk eg ikkje start på den igjen. Årsak: Hjerna ligger halveis under denne matta på passasjersida, kontakta ligg selvfølgelig langt under der også. Viste seg at hjerna hadde totalt drukna, skifta hjerna = Problemet løst Til alle med tyske designar venna,les dette: FLYTT DEN SKITNE HJERNA VEKK FRÅ DØRKEN! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 4, 2007 Er da ikke meningen at du skal ha 25 liter vann i gulvteppet heller.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...