Bytte plate med gjenger på nav. Corrado

Anbefalte innlegg

Nå ha hjulet løsnet for 3. gang og det er dårlig med gjenger igjen. Har gjenget opp den plate før.

Hvordan bytte den?

Ser det er 3 stk stjerneskruer på den. Er det bare å løsne de 3 og drivknutemutter?

Eller må jeg bytte hele navet?

IMG_045611.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ha hjulet løsnet for 3. gang og det er dårlig med gjenger igjen. Har gjenget opp den plate før.

Hvordan bytte den?

Ser det er 3 stk stjerneskruer på den. Er det bare å løsne de 3 og drivknutemutter?

Eller må jeg bytte hele navet?

IMG_045611.jpg

De tre skruene fester bare abs kransen... selve navet er presset inn i hjullageret.

Så det må bankes ut eller presses ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De tre skruene fester bare abs kransen... selve navet er presset inn i hjullageret.

Så det må bankes ut eller presses ut.

Ok.

Selger møller slikt?

Kan jeg bruke gjengeplata fra golf 2 16v som også har 100mm drivaksel? Jeg har en ekstra forstilling jeg kan plukke fra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.

Selger møller slikt?

Kan jeg bruke gjengeplata fra golf 2 16v som også har 100mm drivaksel? Jeg har en ekstra forstilling jeg kan plukke fra

møller har nok, men sikkert dyre.

Delen heter Hjulflange på dansk, og dette selger veng/krogslund. til golf 1/2 koster denne bare 196,-kr sist jeg handlet i høst, og det er vel anvendte kr, MEN kjøp nye hjulbolter samtidig så holder de lenge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

møller har nok, men sikkert dyre.

Delen heter Hjulflange på dansk, og dette selger veng/krogslund. til golf 1/2 koster denne bare 196,-kr sist jeg handlet i høst, og det er vel anvendte kr, MEN kjøp nye hjulbolter samtidig så holder de lenge

Var nye bolter. Er vel ikke noe triks å bruke spacer framme for å få felgen på. Brukte 10mm for å få den over bremsene.

Men er ikke golf 2 og corrado mye av det samme da?

Noe erfaring uten presse da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nye bolter. Er vel ikke noe triks å bruke spacer framme for å få felgen på. Brukte 10mm for å få den over bremsene.

Men er ikke golf 2 og corrado mye av det samme da?

Noe erfaring uten presse da?

rimelig sikker på at du ikke klarer deg uten presse, større sjans for å slå i stykker hjullageret iallefall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du MÅ ha presse for å få ut navet.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spindelen er presset inn i hjullageret ja. For å få det ut må lageret ødelegges, så du trenger også nytt lager.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.

Selger møller slikt?

Møller har og krogslund har også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller har og krogslund har også

Har du en sirkus pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 2 corradoer i deler....kan få kjøpe av meg brukt. send meg en mail til kimandre16@hotmail.com vis du vil kjøpe deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og ja,den må forresten i presse for å få det av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 2 corradoer i deler....kan få kjøpe av meg brukt. send meg en mail til kimandre16@hotmail.com vis du vil kjøpe deler.

Hva skal du ha for ett nav med hull til ABS krans?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar 600 for spindelen med nav og abs hjul på....så slepper du å gå i presse og skifte navet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.