#1 Skrevet Mai 17, 2007 Har et problem med varmgang i bilen også er det ikke temperaturmåleren på radiatoren hva kan det da være? Er altså ikke vifta som får signal om at den skal starte, for når jeg kjører fungerer det bra så lenge det er nok fartsvind. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 17, 2007 Termostat? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 17, 2007 hvor ligger den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 17, 2007 Kommer det vann i den lille slangen på ekspansjonstanken da motoren går? Slik at det sirkulerer og vannpumpa dermed er i orden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 17, 2007 Kommer det vann i den lille slangen på ekspansjonstanken da motoren går? Slik at det sirkulerer og vannpumpa dermed er i orden? har ikke peil åssen ser man det? tanken er ihvertfall full også holder den jo på tempen så lenge jeg kjører, det er bare hvis jeg står litt for lenge i kø at det blir feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 18, 2007 Går kjølevifta for fullt når vannet blir for varmt? Er to trinn på vifta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 18, 2007 hmm trudde det var av og på jeg, men er ganske sikker på at den ikke går i det hele tatt da den bare blir varmere og varmere helt til jeg kjører "fort" og får fartsvind, eller stopper bilen. Ps: Vifta fungerer når den får 12V da går den på fullt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 18, 2007 Ant. def tempgiver som sitter i bånn av radiatoren, mål motstand i den du (ohm) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 18, 2007 den er klin ny da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 18, 2007 har ikke peil åssen ser man det? tanken er ihvertfall full også holder den jo på tempen så lenge jeg kjører, det er bare hvis jeg står litt for lenge i kø at det blir feil Prøv å ta av den tynneste slangen på tanken mens motoren går. Skal da komme vann i den. Kommer enda mer om man ruser motor. Kommer det ingentig eller oen sprut innimellom da man user motoren er vannpumpa defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 18, 2007 blir ihvertfall trøkk i systemet da så jeg tror ikke vannpumpa er gåen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 18, 2007 tror det har et eller annet med et rele eller no fordi vifta begynner ikke å gå uansett, bare hvis jeg kobler rett fra batteriet. Er det et relè eller noe som styrer dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 18, 2007 Vanligste er at vifta styres av ett rele ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 18, 2007 sånn som jeg ser det så er det mest sannsynelig det releet eller termostaten som ikke er så langt ifra vannpumpa ellerno? Haynes boka er forvirrans 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 18, 2007 Min tanke var: Uten sirkulasjon i vannet vil du kun varme vannet rundt motorblokka og toppen. Fint lite i radiatoren og varmeapparatet ( blir det varmt forresten? ). Da føleren til viftene sitter i radiatoren blir vel heller ikke denne varm nok. Trykk i systemet vil du få fordi varmt vann tar større plass ( utvider seg ) enn kaldt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 18, 2007 er jo bare å slå på tenninga og ta av kontakten til giveren på radiatoren. åsså kortslutter du den som er felles med en av di andre (trinn 1 eller 2) da skal vifta starte. å hvis det er bare 2 pinner der kortslutter du bare mellom di, så skal vifta også starte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 19, 2007 Fin tråd.. Coupe'en min har oppført seg på AKKURAT samme måte siste mnd.. har ikkje funne ut ka det er.. sprett ny termostat, vifta går når du kjøre 12V rett på, men nekta å gå på signal fra termostat.. Så er flere som trenger hjelp her.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 20, 2007 godt det er flere , prøvde å kortslutte denne ledningen på radiatoren, men fikk ikke noen respons, hva er det som kan være feil da? ledningsbrudd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 21, 2007 bumpidumpi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 21, 2007 Enig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 21, 2007 Sjekka sikringen da? kan være dårlig kontakt i sikringsboksen og. Er bare begynne å måle seg fram da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 30, 2007 Då fikk eg fyr på vifta mi.. Ny ledning fra termostat på kjøleveska til vifta var det som skulle til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...