#1 Skrevet Mai 17, 2007 Har en 2000 modell passat 1,9 tdi 116 hk. Motorkode AJM. Hvordan finner jeg ut om motoren/registerreimen min har spenningsdemper eller ikke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 17, 2007 Tar av øvre reg-reim deksel og ser etter. Hvis den har spenningsdemper sitter denne rett under strammehjulet En grå hydraulisk sylinder festet med tre 10 mm skruer, ca 15 cm lang med et stag som presser opp på et vinkeljern på strammehjulet. Sitter på venstre del/side av reima da du står foran bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 17, 2007 Tar av øvre reg-reim deksel og ser etter. Hvis den har spenningsdemper sitter denne rett under strammehjulet En grå hydraulisk sylinder festet med tre 10 mm skruer, ca 15 cm lang med et stag som presser opp på et vinkeljern på strammehjulet. Sitter på venstre del/side av reima da du står foran bilen. Takker. Prøvde det som du sa og jaggu satt det ikke en sånn en der. Uflaks... koster godt å vel 1000 kroner mer for reg reim sats med den saken. Trenger en å bytte den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 17, 2007 Som du allerede har funnet ut, så har du denne demperen. Og ja, den MÅ byttes. Om ikke risikerer du havari. Jeg har en mistanke om at slaskene i Belgia som har byttet regreim på bilen vår på 90k km ca ikke har byttet denne. Helt tilfeldig oppdaget jeg nå på 150k at den demperen var HELT kaputt, og jeg turde ikke annet enn å bytte reim og hele stasen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 17, 2007 Som du allerede har funnet ut, så har du denne demperen. Og ja, den MÅ byttes. Om ikke risikerer du havari. Jeg har en mistanke om at slaskene i Belgia som har byttet regreim på bilen vår på 90k km ca ikke har byttet denne. Helt tilfeldig oppdaget jeg nå på 150k at den demperen var HELT kaputt, og jeg turde ikke annet enn å bytte reim og hele stasen. Reima mi har gått 60k nå. Etter det vw sier så skal den byttes da på 2000 modellen. Men... det sitter en teflonforsterket reim på min som skal holde 90k. Den ser helt fin ut, så da får den gå 90k før jeg bytter. Nå vet jeg ihverfall hvilket kit jeg skal ha :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...