#1 Skrevet Mai 17, 2007 er det normalt at tempratuern går til 3. strek etter 90 grader når den står lenge på tomgang før vifta starter? dette er med klima aslått. har byttet den giveren som står på radiatoren. er en s2 med aby motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 18, 2007 For å synke til 90 grader igjen eller? Hvis du nærmer deg koking før vifta slår inn hadde jeg vurdert å sjekke termostaten, at den åpner rundt 90 grader. På 20v NA begynner den å åpne på 85-87, og er helt åpen på 90-og noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 18, 2007 monterte ny termostat til jul når motoren ble overhalt. ligger helt fint under kjøring, men er på tomgang den blir varm og synker igjen når jeg begynner å kjøre. er jo to trins vifte på denne.. å er ganske sikker på at den går for fult når den starter.. når skal den gå på første trinn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 18, 2007 Min går opp mot tredje strek etter 90 når den står stille, så kommer vifta, men må kjøre for å få den ned og under 90 igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 18, 2007 okey.. da er det vel normalt, er sånn min å er.. trodde kanskje det var for varmt på 3. strek. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 19, 2007 ahh, endelig fant jeg litt nyttig info igjen; 1-trinns vifte: På: 92-97 grader av: 84-91 grader 2-trinnsvifte: trinn 1 på: 92-97 trinn 1 av: 84-91 trinn 2 på: 99-105 trinn 2 av: 91-98 Termostat: Begynner å åpnes: 87 grader Helt åpen: 102 grader 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 19, 2007 ahh.. takk forr den. kan nesten virke som trinn 1 ikke vil starte når jeg har ac og vifte inni bilen' slått av. virker rart for det er vel bare giveren på radiatoren som starter den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...