#1 Skrevet Mai 17, 2007 En bleedventil fra turboXS, skal liksom lande på 1,7bar men det passerer jeg lett selv uten motstand på motoren og med halv gass omtrent - og ja, den står rett vei;) Jeg tør ikke klampe pedalen i bunn for å se om ladetrykket stopper et sted liksom. Dette skjer uansett hvilken vei jeg skrur på de to skruene, har fulgt "oppskriften" på grunninnstilling, skjønner ikke hvilket trykk det skal være, må jo være folk som bruker sånne ventiler på oppsett som gjerne bare skal ha 1,1bar og. Denne er koblet fra slangen rett ut fra kompressorhuset og rett til wg - dropper jeg ventilen og har slangen koblet rett på klarer jeg bare ca 1,4bar med skruen i bunn. TIPS? er ventilen nr3 fra toppen på denne siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 18, 2007 Sett skruen på WG'n tilbake til orginal posisjon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 18, 2007 Har du satt slangen fra boostcontrolleren på undersiden av WG? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 18, 2007 Ja slangen går inn på undersiden av wg. Det står forsterket fjær i den no, men både fjæren og skruen har vel lite å si så lenge den er stilt så den åpner på ca 1bar uten ventilen vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 18, 2007 Lader den 1,4 med slangen koblet direkte fra turbo til WG? Så grunntrykket ditt er 1,4bar egentlig da? Mitt tips er å få grunntrykket ned til det originale, 0,4-0,5bar, og så koble opp boostcontrolleren igjen. det er mulig at boostcontrolleren blir for "nervøs" hvis grunntrykket er for høyt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 18, 2007 er det minimale mengder luft den slipper gjennom kansje? muligens ikke nok til å åpne wg selv om den bare krever en bar gjerne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 18, 2007 hmm.. tenkte, har du ekstern måler til trykk? mener at audi bilene, gudene veit om det finnes på en 94mod S4. men de måler alltid 1bar "mer" kan du si, tar med det atmosferiske trykket.. slik at 1.7 blir 0.7 i overtrykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 18, 2007 Samma controlleren som jeg har detta.... Sikker på at den står rett vei? (regner med det) Sikker på at du ikke har for stram wg fjær? Jeg hadde en som åpna på 1,8 bar, så jeg bytta tilbake til org og skrudd i bunn. Som spurt over her: Har du ekstern måler for trykket? Sånn jeg stilte den inn var at jeg åpna fin justeringa et par runder mot klokka (store knotten) og justerte umbrakoen på grovjusteringa mot klokka for å øke trykket og med klokka for å redusere. Enkelt og greit. http://www.turboxs.com/faq/turboxshigh.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 19, 2007 Ja jeg har ekstern måler, koblet ut fra bensintrykksreg. Jeg kan prøve å bytte til orginal wg fjær igjen å skru skruen helt opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 20, 2007 Hey, det funket det, fikk trykk på 0.8 å gå ut ifra. takker folkens. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 20, 2007 hmm. no ser jeg pulserende ladetrykk etter hvert som jeg justerer. Jeg skal jo opp på 1,7, akkurat no går den til 1,5 før den stabiliserer seg på 1,3, så kan den svinge litt mellom der før den synker til 1 bar på slutten av giret, er det normalt då? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 6, 2007 jeg har skrudd og skrudd, plutselig så var det ikke mer å stille på HPBC, og får den fortsatt ikke over 1,5, har vel noen runder igjen å skru ned på WG (som no har orginal fjær), men er det så lurt då? Det som bleedventilen slipper igjennom burde vel ha lite motstand for å åpne WG, med andre ord lavt grunntrykk. Nei så langt er jeg ikke imponert over HPBC, og er drittlei av å gå ut av bilen og rote under panseret med den ventilen - noen som hvet noe om elektroniske ventiler, kan det bare settes ønsket trykk der og så regulerer den trykket hele tiden - omtrent som orginalventilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 6, 2007 justerer du med unbrako'en? eller på den skrutingen for hånd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 6, 2007 Derrom strides de lærde, men blir vel sagt at man ikke bør ha mer enn 0.5bar mellom grunntrykk og ønsket stabilt ladetrykk for å få en jevn og sikker regulering av trykket... Har selv opplevd dette med manuelle BC, og i 9 av 10 tilfeller er for lavt grunntrykk/slapp wg fjær synderen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...