Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen her som vet sånn ca hva det koster å "gå over" ac-anlegget? Det er snakk om å ta ting ifrahverandre for å bytte pakninger å sånn. Regner med at det er en pakning eller noe som har røket.

 

Grunnen er at det ser ut som kjøle-væsken er borte.

 

Anlegget ble ikke brukt på ca 4 år og var tett i denne tiden. Etterfyllte væske i høst, fungert i vinter/vår. Selfølgelig sluttet den HE*****ES driten å virke nå som jeg VIRKELIG "trenger" den (sort liten bil med sort skinn) :rolleyes: :rolleyes:

 

Er dette noe en kan gjøre selv?

 

Har tilgang på fylling av væske, til en billig penge (er en bonde som driver med service på melke-anlegg i bygda her, har rett type gass og utstyr :):):):))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg hadde ræva dårlig ac på en Nissan, han tok turen til nærmeste "gassforhandler" og byttet ut den gamle ac gassen. Kostet ham 400 kr i gass. Etter det var det tipptopp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Freddy Svendsen

Lurer på om det er noen her som vet sånn ca hva det koster å "gå over" ac-anlegget? Det er snakk om å ta ting ifrahverandre for å bytte pakninger å sånn. Regner med at det er en pakning eller noe som har røket.

 

Grunnen er at det ser ut som kjøle-væsken er borte.

 

Anlegget ble ikke brukt på ca 4 år og var tett i denne tiden. Etterfyllte væske i høst, fungert i vinter/vår. Selfølgelig sluttet den HE*****ES driten å virke nå som jeg VIRKELIG "trenger" den (sort liten bil med sort skinn) :rolleyes: :rolleyes:

 

Er dette noe en kan gjøre selv?

 

Har tilgang på fylling av væske, til en billig penge (er en bonde som driver med service på melke-anlegg i bygda her, har rett type gass og utstyr :):):):))

 

Problemet med å demotere for å bytte pakninger er at ofte går gjengene på A/C radiatoren da disse er av alu og det sammen med stål tilkoblinger på slangene er :rolleyes: håpløst....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er egentlig ikke noe å begynne på selv? Selv om en har sånn noenlunde peiling på mekking?

 

Pokker også.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde mitt anlegg var tomt for gass pga en liten lekkasje eller at det var lenge siden forrige eier hadde fyllt opp..

 

Konklusjon hos Thorleif aas var: Kondensator var sprukket = 12000,- med full service og påfylling på anlegget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.