#1 Skrevet Mai 18, 2007 Bilen benker 550whp og har en 2.4liters smidd VR5 Turbo motor. Dette klippet er på 15 psi/1 bar. Da benket den 400WHP. Litt Audi femmer lyd her? Low boost run. ~15Psi and ~400Whp on 17" slicks and still spinning tires 3rd and 4th gear pull and you can really hear the 8000rpm in 3rd and passing in 4th ~130-135Mph Enjoy ... that 3rd gear 8000rpm far off in the picture is giving goose bumps on my arm and passing camera in the 4th gear ~7000rpm Turn the F!"#¤ volume up! Litt av bygge tråden... http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2862822 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 18, 2007 Gromt,absolutt! 2WD dette eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 18, 2007 2wd ja, med Peloquin diff. 11 sekunders bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 18, 2007 Fy faen sier jeg bare.. VW kan lage 5sylindra de å 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 18, 2007 Fy faen sier jeg bare.. VW kan lage 5sylindra de å Eller Foffa 2002 som eier bilen vet hva han driver med. Sjukt rask den er. Har problemer med å få girkasser til å holde. Kjøpte seg en 20000,. drevsats som røk tredje gir. AP Tuning.. Peloquin diff og orginale drivakslinger:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 19, 2007 Satan for en rå lyd.. Skjønner ikke hvorfor VW folket ikke driver mer med denne V5 motoren ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 20, 2007 Satan for en rå lyd.. Skjønner ikke hvorfor VW folket ikke driver mer med denne V5 motoren ! det er fordi den mangler 1 sylinder.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 20, 2007 Er VR5 motoren 10v eller 20v ?? Utrolig lekker lyd på VR5 motoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 20, 2007 Er 20V... Møter både Golfer og Bora V5 titt og ofte her i byen. Opserverte 1 stk svart Audi S5 i går oxo:) Motoren er identisk med VR6 24V motoren, men mangler da 1 stk sylinder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 20, 2007 Var ikke langt unna den gode gamle 2,2en det nei Men grunnen til at det ikke bygges flere VR5 er vel som Glenn Ove sier, den mangler 1 sylinder.. Det lages jo utallige trimsett til VR6-motorene, og det er enkelt å få tak i alt av deler og kunnskap om motoren. Mens til VR5 er det vel ikke så lett.. Pluss hvis VW-gutta ville ha femmer, så hadde de sikkert kjørt Audi Edit: Men all honnør til de som våger å være litt annerledes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 21, 2007 sikkert på at det er 20v? trodde det var 10v på disse motorene her... mulig de er laget med begge deler så på tråden hanna på vwvortex forumet der ligger det bilde av toppen.... er nok kun 10v ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 21, 2007 Var ikke langt unna den gode gamle 2,2en det nei Men grunnen til at det ikke bygges flere VR5 er vel som Glenn Ove sier, den mangler 1 sylinder.. Det lages jo utallige trimsett til VR6-motorene, og det er enkelt å få tak i alt av deler og kunnskap om motoren. Mens til VR5 er det vel ikke så lett.. Pluss hvis VW-gutta ville ha femmer, så hadde de sikkert kjørt Audi Edit: Men all honnør til de som våger å være litt annerledes Er nok "eneste" måten å få en femmer nedi en VW på da Nesten iallfall...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 21, 2007 Nå skal ikke jeg være påståelig men det står opplista to kammer og 20 ventiler i familie-albumet iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 22, 2007 to kammer stemmer peder... er jo en VR5 men både i familie albumet står det 10v og på bilde av toppen til vedkommene er det 10 ventiler... MEN mye mulig at en får disse som 20v det vet jeg ikke.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 22, 2007 Mystisk.. Du har sikkert rett Øystein, har ikke hørt om at disse fantes i flere versjoner så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 22, 2007 http://volkswagen.msk.ru/engine/agz/agz_eng.pdf Kan se ut som det er 10V. Den skal være lik 12V VR6 motoren som USA hadde fra1998-2002. "De fikk ikke 24V før 2003" Det er nesten samme motor som OBD2. Men på linken over, kan man jo se at det er kun 2 ventiler pr sylinder... Så jeg tok feil. 2.3 VR5 10V skal stemme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 22, 2007 Satan for en rå lyd.. Skjønner ikke hvorfor VW folket ikke driver mer med denne V5 motoren ! det er fordi den mangler 1 sylinder.. Hva med disse gamle VW passat GT med femmer da, fins vel noen av dem i klubben. Det kunne jeg ha tenkt meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 22, 2007 Hva med disse gamle VW passat GT med femmer da, fins vel noen av dem i klubben. Det kunne jeg ha tenkt meg. De telles som audi folk.. hehe: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 22, 2007 er det forksjell på vw og audi folk her også? jaja, jeg er nok begge deler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 13, 2008 http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3731518 1.25bar Garret GT3076R Hi Here is what we managed on 1.65 bar before the dyno crapped out even at static an high rpm to avoid TQ peak 1.65 bar of boost static and . upper line = wheel kilo watt 395max = 537whp a.ka 600Hp lower line = boost+1atmosphere = 1.65bar a.k.a 24psi Greddy profec II amazed me ....its like dead on holing requested 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 13, 2008 Gromt Kristian. De gutta "over there" har det for godt Legg ut her når det kommer noen ordentlige kjøre video'r av denne bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 13, 2008 Gromt Kristian. De gutta "over there" har det for godt Legg ut her når det kommer noen ordentlige kjøre video'r av denne bilen Bilen er Svensk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 13, 2008 Bilen er Svensk Bah! Følger med jeg, not. Men de er fortsatt over there...... "over svenske-grensa" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 14, 2008 Finnes som 10v med 150hk og med 20v som 170hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 15, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...