#1 Skrevet Mai 18, 2007 søskenbarnet mitt har akuratt kjøpt seg 200 turbo quattro, å da lurer jeg på, hva efekten der er orginalt,? den er vist chippet til 230. er en 10v. med mekanisk innsp. tenkte det kanskje ikke var å få chipp til det jeg, men mye r mulig. prøvde den i dag. gikk ikke ille, var ca tilnermet s4'n. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 18, 2007 Har jo flere motorer i 200, MC og KG er mest vanlig.... tipper at bilen til søskenbarnet ditt har en KG, og de har en oppgitt effekt på ca 182hk.... og det går an å chippe disse Men det er vel den mekaniske innsprøytninga som er den store "heftelsen" på disse.... Finnes et par tråder om ombygning til el. innsp på forumet her.. Sies jo at kkk k26 turboen på disse holder til "400hk"..... så det er ikke den det står på iallefall. Har hatt 2stk 200 tq med KG, morro biler... men ble litt for mye styr med gammel elektronikk for min del... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 18, 2007 Tipper det er en MC motor med chip siden det så vidt jeg vet ikke finnes til KG. Men er ikke så sikker på om det er 230 med kun chip... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 19, 2007 Går ikke ann å lade mere enn 0,6bar på original motor. Så med kun chip så er det vanskelig å få 230hk Edit: Og 230hk skal endel til å få på kjet. Selv om 240 visstnok er "max". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 19, 2007 Går ikke ann å lade mere enn 0,6bar på original motor. Så med kun chip så er det vanskelig å få 230hk Edit: Og 230hk skal endel til å få på kjet. Selv om 240 visstnok er "max". Går vel å lade 1,1 med orginal motor da, men det er maks av hva orginal IC tåler. Gjør jeg i allefall på en MC motor. ES tuning har modifisert og laget egen chip med "litt vri". Pluss diverse motstander og ting på hjernen er hva jeg har fått oppgitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 19, 2007 Går vel å lade 1,1 med orginal motor da, men det er maks av hva orginal IC tåler. Gjør jeg i allefall på en MC motor. ES tuning har modifisert og laget egen chip med "litt vri". Pluss diverse motstander og ting på hjernen er hva jeg har fått oppgitt. vel, det jeg har hørt er at hjernen går i nødmodus ved mer enn 0,6bar, så man må ha på en restriktor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 19, 2007 vel, det jeg har hørt er at hjernen går i nødmodus ved mer enn 0,6bar, så man må ha på en restriktor. Spørs om det er dette de motstandene som es har holdt på med gjør noe med også da. Og at det kanskje er gjort noe lignede med bilen det er snakk om i denne tråden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 19, 2007 ja i så fall er det fullt mulig. Har aldri hørt noe om ny chip til denne motoren. les den guiden på nordicaudi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 19, 2007 ja i så fall er det fullt mulig. Har aldri hørt noe om ny chip til denne motoren. les den guiden på nordicaudi. Det finnes chip til denne motoren Jeg har sett det på nettet hos en fyr som driver litt på hobbybasis. Billig ar den også, men kun for mc motoren. Har vært oppe på forumet her for et par år siden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 19, 2007 hugser ikke helt hvor mye den ladet. men lurer på om det var 0,7-0,8. viss jeg da ikke hugser feil.. men, hadde trodd det hadde hvert litt mer, i og med at den er chippet fra 182 til 230. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 19, 2007 Har jo flere motorer i 200, MC og KG er mest vanlig.... tipper at bilen til søskenbarnet ditt har en KG, og de har en oppgitt effekt på ca 182hk.... og det går an å chippe disse Men det er vel den mekaniske innsprøytninga som er den store "heftelsen" på disse.... Finnes et par tråder om ombygning til el. innsp på forumet her.. Sies jo at kkk k26 turboen på disse holder til "400hk"..... så det er ikke den det står på iallefall. Har hatt 2stk 200 tq med KG, morro biler... men ble litt for mye styr med gammel elektronikk for min del... kkk k26, er det sammer turboen som sitter i s4'n? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 19, 2007 kkk k26, er det sammer turboen som sitter i s4'n? Nei.... i S4/S6/200 20V sitter det K24 7000 og Rs2 sitter det K24 7200 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 19, 2007 nye oppdateringer.. det sitter vist nok en turbo fra en rs2. i bilen, veit ikke om det har så mye å si? men etter min mening, skulle den ladet mer, vissom at det er 230 i bilen.. noen som veit.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 19, 2007 Det kan ikke være min gamle? KF-registrert "gull"-farget stv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 19, 2007 ja det kan være mulig. står i heidal nå. litt gull aktig stv ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 19, 2007 eier gjennkjente navnet ditt. så er den gamle maskina di ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 19, 2007 Da er det nok min gamle. Det er en MC-motor, disse lader ikke mer enn 0,4 org. Den har en annen styreenhet som skal gi 0,9 bar, og strammere wastegatefjær. Turboen er fra en RS2, katalysator er fjernet, så rundt 220-230hk er vel ikke helt urealistisk. Kjørte bilen original, etter skifte av styreenhet og fjær og så etter skifte av turbo, og den gikk bedre for hver gang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 19, 2007 Til info: KG-motor med 182hk fins det ikke chip til. MC-motor med 165hk(som denne bilen har org.) fins det chip til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 21, 2007 informativt. Må skaffe meg en slik chip. Hvor mye hjalp det med turboskifte? Tenkte å mate på med turbotrykk. Skal handle ny ic, wg fjær, og slik restriktor til hjernen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 21, 2007 Er ikke mye vits i øke ladetrykket uten å bytte innsprut. Det sies at K-JET ikke gir mer bensin enn til ca 1 bar, risikerer mager blanding/motorras dersom bensintrykket ikke henger med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 21, 2007 Om bilen er chippet så endrer chippen kun ladetrykket og flytter grensa for bensinkutt... Har en slik chip i min 100 tq, fungerer utmerket det Jeg kjøpte min av en som heter ben swann i usa, men jeg har ikke klart og søke han opp i det siste... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 22, 2007 Går det ikke ann å koble inn ekstradyse eller noe? Har ikke nok peiling på hiddensprut til å begynne å montere det enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 22, 2007 det går an. Trykkvakt som sender videre 12v når du f.eks overstiger 0,5bar, som går videre til et rele, som går til ei dyse.! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...