Anbefalte innlegg

Skal snart ha eu-kontroll på bilen min + service.. tror bremsene bak begynner å bli en del slitt, som jeg vet om.. men er det noen som har noen super bra tips til meg for å gjøre dette billigst mulig?? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det billigeste vil vere å gjøre det selv, kjøpe inn bremseklosser/skiver å montere det selv eller be noen venner med litt kunnskap om å gjøre det.

 

Har bestilt time hos Auto Sentrum for Eu-Godkjenning på mandag selv, så eg må vel skifte litt bremseklosser eg og..hehe..

 

Tar deg sånn cirkus 1 time og 40min + 5-8øl ( av typen tuborg ), så er klossene skiftet rundt hele bilen.

 

Mvh

Stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaha.. hehe :P er ikke like sikker på om det smarteste er å slippe meg til bremsene da.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaha.. hehe :P er ikke like sikker på om det smarteste er å slippe meg til bremsene da.. ;)

 

veldig mangen som er skeptiske til og bytte bremser selv!

men det er jo egentlig veldig enkelt, og krever ikke så mye kunskap som folk tror!

 

av med felgen, løse calipperen (umbraco), ut med de gammle klossene, skru stempelet tilbake (dette er egentlig det vanskeligste hvis man ikke har riktig verktøy! jeg har selv et sett fra biltema, funker bra), av med den gammle skiven, på med ny skive, litt kobberpasta på de nye klossene, inn i calipperen, så montere i motsatt rekkefølge!

(ofte lurt og pusse litt dritt av calipperene og navet når du først har alt av!)

 

glemte kanskje noe i farten, men tar deg ikke mye mer en en time-time 1/2 og bytte bremser på bilen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da ska jeg heller se om jeg kan få tid en dag :P hvor får jeg fatt i nye bremser til en billig penge da? som ikke piper :S hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har funnet en polsk mekaniker, som jeg skal 'prøve ut' på mine bremser nå i meget nær fremtid. Vi snakker vel da en timepris som er til å leve med..

 

Dersom han virker solid så kan jeg høre med han om han er interessert i mer 'kveldsarbeid'..

 

Frederik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

times betalt;) Det der burde han klare på ca 1 time= 80 kroner heehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Va på Eu-godkjenning med min bil igår, brukte Auto-Sentrum.

 

Auto-Sentrum

Lyderhornsvei 291

Tennebekk Næringspark

5171 Loddefjord

Tlf: 55 94 97 00

 

( BTW,meget hyggelige folk der ).

Fikk en anmerkning, "Farlige sprekker i bremseslanger begge fremme"

( Så må vel kanskje bytte disse med tid å stunder da tenker eg : rock : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: gråter : e visst mer som må byttes på min nå.. :( plutselig begynte det å knirke noe fælt.. et eller annet rundt en el flere dempere er absolutt ikke som det skal!! så nå høres det virkelig ut som om bilen snart bukker og takker for seg.. hehe.. spesielt med forferdelig pipete bremser i tillegg :S jeg høres ut som en skraphaug når jeg kommer! *flaut* : flau : tror jeg ska ta og bestille en time der på auto-sentrum jeg, så jeg får bilen min frisk igjen snart :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den e god den,

Fiksing av bil + nye svarte baklykter så kommer det seg :)

Og da kommer du vel på treffene fremover også antar eg??

Gjør vel ingenting om du tar med deg "skraphaugen" på treffene, er mange folk her som

har full peiling på hva som er lett å fikse.

Enkelte ting og tang kan hørest heilt forferdeligt ut når du kjører, men det trenger ikkje

vere noen stor sak å fikse det ;)

 

HINT: vinke :

Neste lokaltreff blir vel 5 Juni om eg ikkje tar heilt feil...

HINT: vinke :

 

Mvh

Stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.