034 Girkassefeste passer ikke?!

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen!

Har nå fått montert nye 034 motorfester samt girkassefester på min S2 Coupè. Har ett problem med at girkassefestet på venstre siden ikke vil legge seg nedpå den nye foringen fra 034. Se bilde! Og JA, jeg regner med at festet skal være skrudd underifra, og ikke ligge på oversiden som jeg har prøvd ut her på bildet.

På bilde nr 2 ser dere girkassefeste på høyresiden, og der ligger den godt nedpå, så skjønner ikke helt hva jeg har fått gjort galt her?!?! :confused:

19052007158.jpg

19052007159.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen andre som har montert dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, jeg monterte motor-, gir- og diff-festene forrige uke på min 90q men opplevde ikke dette.....: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rammeskeiv bil??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har da bare plukket ut gamle motor og kasse å satt dette inn igjen med nye fester, merkelig om bilen skal bli SÅ rammeskeiv av dette?! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med han mener at bilen var skeiv fra før.. Original-foringene er vel ganske myke, så de kan godt passe selv om bilen er litt skeiv..

Men dersom de nye girkasse-festa er like stiv som motor-festa fra 034, så tåler nok ikke de mye vridning... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det suger jo bare "litt" hvis bilen er rammeskeiv?!? Hvordan få sjekket dette? Bilen står på bukker nå, men håper jo å få den på hjul om ikke så lenge... Ser de sånnt på 4-hjulskontroll f.eks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke bare klundret det til litt når du satt inn motor fester da :) At bilen din er så rammeskjev uten at du har merket noe tidligere skal godt gjøres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var dette jeg tenkte litt på selv nå også! Har da hatt bilen på EU kontroll (selv om de kanskje ikke ser sååå nøye, eller legger merke til dette?) og gikk gjennom! Nei, jeg får vel bare undersøke litt mer. I værste fall, slenge på en lengre bolt og masse skiver i mellom, så få bilen ned til NBS f.eks for en titt på ramme?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet girkasse fester her om dagen, orginale, disse er ikke så myke at de ville passet det mellomrommet du har der hehe. Prøv og løsne på motor festene og se om du får det tilpasset bakover, er jo ikke helt heldig og kjøre med "skjev"motor og girkasse, blir litt håpløs og gire med. Trur neppe bilen din er så skjev at du får så mye og gå på, da ville du merket det andre steder og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må undersøkes nærmere ja... Får se hva jeg finner ut av.. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rune : det kommer jo litt ann på hvor slitte de er da, hadde fint klart det med de som sto på min :P

Thomas : Mener å huske at festene skal stå unna i fra som på det andre bildet, men det har du sikkert fiksa på?

Anyway, ta å sjekk om alt annet er rett ellers, dvs at motor står rett og er festet riktig på de festene foran. Og du har vel et feste helt foran på motorn du kan sjekke om står som det skal. Ville vel tro dette var bare et monterings problem og ikke rammeskjevhet, sjekka om riktig montert foran? (brukt offline/inline feste der det skulle vært motsatt?) Kan være veldig vanskelig å se at en bil er rammeskjev, men nå kommer du jo til under bilen og da burde du kunne sån grovt sett se om den var det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk delenummerene på armene som er skrudd i kassa for å se om det er faktisk er de som skal være der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før hadde jeg en CGR kasse i denne bilen, har fått byttet til meg en overhalt CBL kasse, som visstnok er fra S4/S6 (i følge etka). Trodde såklart alle disse kassene var dønn like utvendig, men kan jo ta noen mål fra en annen CGR kasse jeg har liggendes å kontrollere dette! Ser også i etka at det såklart er forskjellige armer til disse kassene, men det er jo ikke så rart pga at det er til en annen bil. Men skal helt klart sjekke dette! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og du er 100% sikker på at du har rett motorfeste montert? Får jo med og uten offset,(inline/offline)...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge de gamle originale motorfestene, som begge var offline, så er også de nye 034 festene riktige, også offline... Så dette skal jo være riktig! : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.