Anbefalte innlegg

Fant en ledning som var løs når jeg sjekket olje tidligere i dag. Hva er den følern til? Regner med at det er en føler av nå slag.

Untitled-2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det der ser ut som en temp føler til vann.. er i såfal lik den som sitter under innsuget på s4n

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være denne? Er det den som styrer den elektriske kjølevifta? Aldri hørt den har gått så kan jo være forklaringen:o

Untitled-3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er føleren som kjenner hvor varmt det er i motorrommet da bilen er stanset/motoren er av. Er det varmt nok skrur den på kjølevifta og elektrisk sirkulasjonspumpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo ha noe med det å gjøre det ja..hehehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er føleren som kjenner hvor varmt det er i motorrommet da bilen er stanset/motoren er av. Er det varmt nok skrur den på kjølevifta og elektrisk sirkulasjonspumpe.

 

Hehe, da fikk vi klarhet i det! Du har ikke noen formening om hvorfor motorn filer litt når den er varm, mens den starter som et skudd når den er kald?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig ikke desverre. Har ikke noen stor erfaring med disse motorene, men det er det garantert andre her som har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden dette ble oppklart, bruker jeg bare tråden videre istedet for å lage en ny.

 

Hva er denne til? S4..

 

CIMG3131.jpg

 

Er ikke noe i nærheten som den kan plugges inn i

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper vilt, men sjekket om det sitter ei kontakt på motorfestet ditt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tillater meg å svare her: Vi har lett høyt og lavt, finner ingen plass innen rekkevidde der denne passer.

Hva skulle den i så fall være til om det var en kontakt på motorfestet? Noen med S4 som kan ta en titt under panseret og se om de har denne pluggen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, da fikk vi klarhet i det! Du har ikke noen formening om hvorfor motorn filer litt når den er varm, mens den starter som et skudd når den er kald?

 

I flesteparten av tilfellene er det dårlig batteri som er årsaken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden dette ble oppklart, bruker jeg bare tråden videre istedet for å lage en ny.

 

Hva er denne til? S4..

 

CIMG3131.jpg

 

Er ikke noe i nærheten som den kan plugges inn i

 

 

Ser ikke ut som tomgangsregulatoren din er koblet til. Kan det være til den bare at ledningen har falt ned og viklet seg rundt noe så den ser ut som den skal være nedi der. Kontakt på motorfeste er vel litt drøyt:)

 

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke ut som tomgangsregulatoren din er koblet til. Kan det være til den bare at ledningen har falt ned og viklet seg rundt noe så den ser ut som den skal være nedi der. Kontakt på motorfeste er vel litt drøyt:)

 

Johan

 

Den kontakten der er det bare ca 10cm ledning på, går rett inn i en kabelstrømpe sammen med noen andre kabler. Syns også det hørtes litt drøyt ut med kontakt på motorfeste, derfor jeg spurte hva den i så fall skulle være til:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I flesteparten av tilfellene er det dårlig batteri som er årsaken.

 

Nå har jeg et batteri som er ca 1 år, så tviler på at batteriet er årsaken. Kan ikke se hvorfor et dårlig battteri skulle få motorn til å bli tungstartet når den er varm uansett? Det vil vel kreve mere strøm å starte den når den er kald?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Temp sensor på innsuget da?

Ser den såvidt i øvre kant på bildet bak gass vaieren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper den kontakta er til sirkulasjonspumpa på vannet jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tillater meg å svare her: Vi har lett høyt og lavt, finner ingen plass innen rekkevidde der denne passer.

Hva skulle den i så fall være til om det var en kontakt på motorfestet? Noen med S4 som kan ta en titt under panseret og se om de har denne pluggen?

 

I tilfelle kontakt på motorfestet er det fordi festet har ei slags væske inni seg som endrer konsistens ved å sette strøm på den. Dette igjen for å fange opp motorvibrasjoner bedre. Stivere og mjukere feste om du skjønner. Veit ikke om din bil har det, men sitter iallefall på mange nyere dieselbiler ala A4 b6 og Passat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg et batteri som er ca 1 år, så tviler på at batteriet er årsaken. Kan ikke se hvorfor et dårlig battteri skulle få motorn til å bli tungstartet når den er varm uansett? Det vil vel kreve mere strøm å starte den når den er kald?

 

De fleste ser ikke det, men de fleste har heller ikke viten om hvordan kaldstart og varmstart programmene i motoren fungerer.

 

På kaldstart får du sprøytet inn mere drivstoff, og du trenger ingen rotasjon for at motoren "tillates" å tenne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste ser ikke det, men de fleste har heller ikke viten om hvordan kaldstart og varmstart programmene i motoren fungerer.

 

På kaldstart får du sprøytet inn mere drivstoff, og du trenger ingen rotasjon for at motoren "tillates" å tenne.

 

Den er grei. Batteriet mitt er tipp topp, så det kan vi se helt bort fra. Dersom f.eks en temp føler er gåen, da vil vel motorstyringen tro at bilen er kald og dermed pumpe mere drivstoff inn i forbrenningskammeret enn det som er nødvendig. Vil motoren file litt til overfløding drivstoff er brent opp før den starter da eller? Er det noen mulighet for å måle disse temp følerne? Har lest litt om flere som har hatt problemer med start når motoren har vært varm, og dysene har ofte blitt nevnt i den sammenheng. De fleste har hatt symptomer som at bilen har gått ujevnt på tomgang også, noe min ikke gjør. Tror derfor ikke det er o-ringene på dysene som er slitne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden dette ble oppklart, bruker jeg bare tråden videre istedet for å lage en ny.

 

Hva er denne til? S4..

 

CIMG3131.jpg

 

Er ikke noe i nærheten som den kan plugges inn i

 

 

 

Det ser ut som att du ikke har no ellektrisk sirkulasjons pumpe.. det er isåfal den ledningen som skal inn på den.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er grei. Batteriet mitt er tipp topp, så det kan vi se helt bort fra. Dersom f.eks en temp føler er gåen, da vil vel motorstyringen tro at bilen er kald og dermed pumpe mere drivstoff inn i forbrenningskammeret enn det som er nødvendig. Vil motoren file litt til overfløding drivstoff er brent opp før den starter da eller? Er det noen mulighet for å måle disse temp følerne? Har lest litt om flere som har hatt problemer med start når motoren har vært varm, og dysene har ofte blitt nevnt i den sammenheng. De fleste har hatt symptomer som at bilen har gått ujevnt på tomgang også, noe min ikke gjør. Tror derfor ikke det er o-ringene på dysene som er slitne.

 

Du HAR målt syrevekten på batteriet og VET derfor at det er ok ? (bare forsikrer meg, for det ville ikke vært første gang jeg er ute for "nei du, batteriet er nesten nytt så det er HELT sikkert ikke problemet").

 

Det er fullt mulig å måle temperatureføleren med diagnose ja. Dog, man bør gjøre det etter at bilen har stått natta over, og starte måling allerede før bilen startes. Da får men se om temperaturen stiger som den skal (og noenlunde i takt med temperaturemåleren på dash'en, som har egen føler).

 

Jeg vet dog ikke helt om jeg synes dette høres ut som et typisk temperaturføler problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den kabelen der er til den elektriske vannpumpa.

Kan se ut som du mangler den ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.